شرکت بیمه ما در تاریخ ۰۴/۱۳/ ۱۳۹۰ به ثبت رسیده است و پروانه فعالیت خود را در انواع بیمه های اموال ، اشخاص و مسئولیت از بیمه مرکزی ایران دریافت کردهاست..شرکت بیمه “ما” هم اکنون با بیش از۲۰ شعبه و ۱۰۰۰ نماینده در سراسر کشور در انواع رشتههای بیمه فعالیت میکند.
موسسان و سهامداران عمده شرکت بیمه ” ما ” عبارتند از :
-
- شرکت تعاونی اعتبار کارکنان بانک ملت
-
- شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک ملت
-
- شرکت تعاونی خردمندان صابرعصر
-
- بانک ملت
-
- شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان
-
- شرکت گروه مالی ملت
-
- شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان
-
- شرکت پالایشگاه نفت جی
- سایر سهامداران حقیقی و حقوقی
بیمه ملت:
شرکت بیمه ملت در تاریخ ۴/۹/۱۳۸۲ بر اساس قانون تأسيس بیمه گری تأسيس گردید. این شرکت بزرگترین بیمه خصوصی کشور با سرمایه پرداخت شده ۲۰۰۰ میلیارد ریال میباشد.
زمینههای فعالیت:
– صدور انواع بیمه نامه ها
– بیمه اتکایی
– آموزش
– صدور بیمه نامه مشترک با همکاری شرکتهای بزرگ بینالمللی بیمه
بیمه الکترونیک
– ارزیابی و مدیریت ریسک
– ارزیابی خسارت
بیمه معلم:
بیمه معلم با عنوان اولیه “شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری” در سال ۱۳۷۳ با مشارکت نظام بانکی و به منظور توسعه فعالیتهای صادراتی و ارائه پوششهای بیمه های اعتباری در مقابل ریسکهای موجود، تأسیس گردید. در تیرماه سال ۱۳۸۶، پس از واگذاری بخش عمده سهام شرکت و بر اساس تصمیم سهامداران جدید، نام شرکت به « بیمه معلم » تغییر یافت.
این شرکت توانست به تدریج دامنه فعالیتهای خود را توسعه داده و موفق به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کلیه رشتههای بیمه زندگی و غیر زندگی و اتکائی گردد. هم اکنون شرکت بیمه معلم در بازار بیمه کشور به عنوان قدیمی ترین شرکت بیمه خصوصی، در عرضه کلیه خدمات بیمه ای فعال میباشد.
بیمه نوین:
شرکت بیمه نوین به عنوان هجدهمین شرکت بیمه در کشور جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۰/۱۰/۱۳۸۴ به ثبت رسیده و پس از اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی ایران در تاریخ ۱۴/۱۲/۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد.
مؤسسان شرکت شامل سه گروه: بانکی و مالی (بانک اقتصاد نوین و شرکتهای وابسته)، صنعتی (شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکتهای وابسته) و ساختمانی (شرکت سرمایهگذاری ساختمان ایران و شرکتهای وابسته، شرکت پیمانکاری بینالمللی استراتوس و شرکتهای وابسته) هستند.
سرمایه شرکت مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال است. بیش از ۸۰% سهام متعلق به سهامداران حقوقی و حدود ۲۰% سهام متعلق به سهامداران حقیقی است.
موضوع شرکت عبارت است از:
الف) انجام عملیات بیمهای در تمامی رشتههای بیمهای اعم از اشخاص، اموال، مسئولیت.
ب) سرمایهگذاری از محل سرمایه، اندوختهها و ذخائر.
ج) انجام بیمه های اتکائی واگذاری (تحصیل پوشش اتکائی) حسب نیاز.
فصل دوم
مروری بر مبانی نظری
۱-۲٫ مقدمه
تا کنون مدل ها و تئوری های متفاوتی از رهبری ارائه شده است که در این میان رهبری خدمتگزار از جمله تئوری هایی به شمار می رود که با شرایط فعلی تناسب و سازگاری زیادی داشته و میتواند راهنمایی عملی برای مدیران و رهبران سازمان ها باشد و راه حل های مناسبی برای مشکلاتی که سازمان ها با آن روبرو هستند ارائه دهد. تئوری رهبری خدمتگزار برای نخستین بار توسط رابرت گرین لیف مطرح شده است. بر اساس نظر گرین لیف، رهبر نخست بایستی به دنبال برآورده کردن نیازهای پیروانش بوده و انگیزه اساسی رهبر در درجه اول بایستی تمایل و انگیزه به خدمت باشد (لیدن و همکاران، ۲۰۰۸؛۱۶۳). رهبر خادم برای حقوق کارکنان احترام قائل است و زمینههای لازم برای مشارکت و همکاری آن ها را در امور سازمان فراهم می آورد. اگرچه در سال های گذشته تحقیق و پژوهش در زمینه رهبری خدمتگزار افزایش چشمگیری داشته و مدل های مفهومی و پرسشنامه های بسیاری نیز در این زمینه ارائه شده است ولی همچنان در متون مدیریتی دانش کمی در زمینه شرایط و پیش زمینههای ظهور رهبران خدمتگزار وجود دارد.
در محیط رقابتی و بازارهای جهانی یکی از عوامل موفقیت سازمان ها خلاقیت و نوآوری میباشد بنابرین داشتن کارکنان خلاق میتواند باعث پیشرفت سازمان ها شود. هدف از عملکرد خلاقانه، حل مشکلات، تولید محصولات و خدمات جدید، استفاده بهینه از فرصت ها و بهبود کارایی سازمان میباشد (رگو و همکاران،۲۰۱۲؛۴۲۹). یکی از عوامل مؤثر در خلاقیت کارکنان رهبری میباشد. تحقیقات زیادی در این مورد با تأکید بر شناسایی نقش رفتارهای رهبری و ویژگی های رهبر در حمایت، سرکوب، تسهیل و یا ممانعت از خلاقیت انجام گرفته است. رفتار ها شامل رهبری تحول، هوش عاطفی، نظارت دقیق بازخورد توسعه ای، نظارت حمایتی، نظارت کنترلی، رهبری خیرخواه، انگیزش الهام بخش رهبر، رهبری توانمند و تشویق رهبر به خلاقیت میباشد.
در این فصل به تعریف رهبری، سیر تکاملی نظریات رهبری و بررسی ویژگی های رهبری خدمتگزار از دیدگاه محققان مختلف پرداخته شده است. همچنین روانشناسی مثبت نگر و ابعاد سرمایه روانشناختی، تعاریف خلاقیت و موانع بروز آن مورد بررسی قرار میگیرد. در نهایت تحقیقات داخلی و خارجی انجام شده در این زمینه و چارچوب نظری تحقیق در این فصل آورده شده است.
۲-۲٫ رهبری خدمتگزار
۱-۲-۲٫ تعریف رهبری
قدمت واژه رهبری بنابر تحقیقات انجام شده به سال ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد و سابقه ای دیرینه دارد. رهبری عنوانی با کاربرد جهانی است و در نشریات و ادبیات علمی و تحقیقی مطالب زیادی در مورد آن آمده است. به رغم فراوانی نوشته ها درباره آن هنوز هم محققان و نویسندگان مردم را به یک کوشش جدی برای فهم آن دعوت میکنند. رهبری قاعده و بنیان بسیار با ارزش و پیچیده ای است.
واژه رهبری بیشتر شبیه واژه های آزادی، عشق و صلح است. هرچند هر یک از انسان ها به طور ادراکی می دانند که میتواند تعاریف مختلفی برای مردم داشته باشد. به محض این که هر کسی شروع به تعریف رهبری میکند بلافاصله در مییابد که رهبری تعاریف مختلفی دارد(افجه،۱۳۸۵؛۴۱۵). در طول سالیان دراز، رهبری در شکل های مختلف تعریف و خلاصه شده است. تعاریفی که از رهبری ارائه شده است به تعداد کسانی است که درصدد ارائه تعریفی از آن بر آمده اند.
علی رغم تعاریف گوناگون و کثیری که از رهبران ارائه شده است؛ در تعریف رهبری می توان روی چند نقطه مشترک بین همه تکیه کرد:
الف. رهبری یک فرایند است.
ب. رهبری با تغییر آمیخته است.
پ. رهبری در داخل یک گروه اتفاق می افتد.