« دانلود مقاله-پروژه و پایان نامه – ۲-۴-۱ اهمیت برنامه ریزی گردشگری – پایان نامه های کارشناسی ارشدپایان نامه -تحقیق-مقاله – قسمت 17 – پایان نامه های کارشناسی ارشد »

امین پور و اطرج (۱۳۸۹) پژوهشی تحت عنوان “رتبه‌بندی وب‌سایت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک ایران” انجام دادند. هدف این پژوهش تعیین رتبه وب‌سایت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک ایران بر اساس شاخص‌های وب‌سنجی می‌باشد. روش بررسی آن، طی یک مطالعه توصیفی_ مقطعی، ۹ وب‌سایت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک کشور مورد بررسی قرارگرفت. در این بررسی تعداد صفحات وبی، پیوندهای دریافتی و پیوندهای دریافتی خارجی برای هر دانشگاه با بهره گرفتن از جستجوگر آلتاویستا تعیین گردید و سپس عامل تأثیرگذار وب کلی و خالص هر دانشگاه محاسبه شد. در نهایت وب‌سایت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک کشور ‌بر اساس حجم وب‌سایت، تعداد پیوندهای دریافتی، پیوندهای دریافتی خارجی و همچنین عامل تأثیرگذار وب کلی و خالص مقایسه و رتبه‌بندی گردید. ابزار جمع‌ آوری داده ها، فرم‌های جمع‌ آوری اطلاعات بود. یافته های پژوهش حاکی از آن است که دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه حجم وب‌سایت و تعداد پیوندهای دریافتی، رتبه اول را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک کشور کسب کرد، در حالی که از نظر عامل تأثیرگذار وب خالص در رتبه آخر قرار گرفت. دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالاترین رتبه را از نظر عامل تأثیرگذار وب کلی و خالص در میان دانشگاه‌های مورد مطالعه به خود اختصاص داد. در نتیجه دانشگاه‌های برتر علوم پزشکی کشور هم حضور چندان مؤثری در وب نداشته و در سطح بین‌المللی شناخته شده نمی‌باشند. کم بودن تعداد صفحات وبی انگلیسی و جوان بودن وب‌سایت‌های دانشگاهی ایران از عمده دلایل حضور ضعیف دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در وب به شمار می‌رود.

نیازی و ابونوری (۱۳۸۹) پژوهشی با هدف رتبه‌بندی شاخص‌های مقیاس وبومتریک در دانشگاه‌های منتخب از جمله تهران، اصفهان، تربیت مدرس، الزهرا، مازندران، گیلان، یزد، اراک و رازی است. برای انجام این پژوهش توصیفی، مقطعی و کاربردی از پرسشنامه استفاده شد که ‌بر اساس نمونه‌گیری طبقه‌بندی شده، سهمیه‌ای بین ۳۵۵ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های منتخب یاد شده توزیع گردید و داده های پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS 16 تجزیه و تحلیل شده است.

معیارهای وبومتریک شامل این موارد می‌باشد: ۱٫ ارزیابی آموزش‌های برتر در وب: به میزان اهمیت دادن دانشگاه‌ها به انتشار الکترونیک رتبه داده می‌شود. ۲٫حجم، قابلیت دید و اثر: ‌در مورد صفحات وب منتشر شده توسط دانشگاه‌ها است. ۳٫ منابع اطلاعات و تفسیر آن‌ ها: دستیابی به صفحات وب اصولا به واسطه موتورهای جستجو فراهم می‌شود، که کلیدهای ارزیابی قابلیت دیده شدن و میزان اثر وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها به شمار می‌آیند. نتایج تحقیق به شرح زیر است: رتبه‌بندی شاخص‌های مقیاس وبومتریک برای دانشگاه‌های تهران، الزهرا ،مازندران ،گیلان و اصفهان به ترتیب زیر است: ۱٫ ارزیابی آموزش‌های برتر در وب ۲٫ حجم، قابلیت دید و اثر. رتبه‌بندی شاخص‌های مقیاس وبومتریک برای دانشگاه‌های تربیت مدرس، یزد، اراک و رازی به ترتیب زیراست: ۱٫ حجم، قابلیت دید و اثر ۲٫ ارزیابی آموزش‌های برتر در وب. می‌توان گفت موقعیت تمامی دانشگاه‌های منتخب از لحاظ شاخص وبومتریک مناسب نیست.

مسگرپور و همکاران (۱۳۸۸) در تحقیقی با عنوان “مقایسه رتبه‌های کشوری، منطقه‌ای و جهانی وب‌سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایران” به بررسی و مقایسه روند تغییرات رتبه وب‌سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایران در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی طی سا ل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی می‌پردازد. طی یک مطالعه توصیفی مقطعی ابتدا تمامی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارتخانه های علوم و بهداشت که دارای وب‌سایت اختصاصی بودند، از طریق کاوشگر گوگل شناسایی و بررسی گردید. سپس رتبه‌های کشوری، منطقه‌ای و جهانی مؤسسات وابسته به دو وزارتخانه علوم و بهداشت که در پایگاه وب‌سنجی[۸۴] وارد شده بودند، در چهار مقطع زمانی جولای۲۰۰۷ ، ژانویه ۲۰۰۸، جولای ۲۰۰۸ و ژانویه ۲۰۰۹ استخراج و مورد مقایسه قرار گرفت. ‌بر اساس یافته های پژوهش، وب‌سایت دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌های مورد بررسی، رتبه اول کشوری را در طی هر چهار مقطع زمانی کسب کرد. وب‌سایت این دانشگاه در ارزیابی ژانویه ۲۰۰۹ رتبه سوم منطقه و نهصد و نودم جهان را کسب کرده که بیانگر ۳۸۳ رتبه ارتقا در طول ۱۸ ماه در سطح جهان است. در این دوره، دانشگاه علوم پزشکی مشهد از میان تمامی دانشگاه‌های مورد مطالعه، بالاترین ارتقای رتبه وب را در سطح جهانی داشته‌است. پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران[۸۵] تنها مرکز تحقیقات ایرانی بود که در رتبه‌بندی سوم و چهارم وب‌سنجی در میان ۱۰۰۰ رتبه اول مراکز تحقیق و توسعه جهان قرار گرفته است.

مواردی از پژوهش‌های انجام شده در زمینه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها ‌بر اساس میزان رویت با بهره گرفتن از تحلیل پیوند

سهیلی و عصاره (۱۳۸۸) پژوهشی تحت عنوان “بررسی میزان رویت و عامل تاثیرگذار وب‌سایت‌های وزارتخانه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران” انجام دادند. هدف اصلی این پژوهش، تحلیل پیوندهای وب‌سایت‌های وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، تا از این طریق بتوان به رتبه‌بندی این وب‌سایت‌ها بر اساس میزان رؤیت و میزان تأثیرگذاری آن‌ ها پرداخت. ضمناً خوشه‌های مهم در این وب‌سایت‌ها را شناسایی و با ترسیم نقشه­ آن‌ ها، وب‌سایت‌های مهم را معّرفی نمود. روش پژوهش، تحلیل پیوندهاست. کلیه پیوندهای مختلف وب‌سایت وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران که در مجموع ۲۱ وب‌سایت‌را شامل می‌شود، با بهره گرفتن از راهنمای اینترنتی یاهو، بازیابی و استخراج گردید. یافته های به دست آمده نشان داد وب‌سایت‌های وزارت تعاون، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت صنایع و معادن به ترتیب بالاترین میزان پیوند دریافتی را داشته و در نتیجه بالاترین میزان رؤیت را به خود اختصاص داده‌اند. وب‌سایت‌های وزارت دادگستری، وزارت کشور و وزارت صنایع دارای بالاترین حجم صفحات وب می‌باشد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد وب‌سایت‌های وزارتخانه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، میزان رؤیت و عامل تأثیرگذار بسیار پایینی دارند. برخی از دلایل این امر شاید بتوان ‌به این اشاره کرد که این وب‌سایت‌ها فقط برای کاربران فارسی زبان طراحی شده‌اند و فاقد نسخه انگلیسی می‌باشند. از دلایل دیگر می‌توان به عدم اطلاع‌رسانی مناسب و آگاه کردن کاربران از خدمات ارائه شده توسط این وب‌سایت‌ها، اشاره داشت.


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 24 آذر 1401


فرم در حال بارگذاری ...

آذر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
جستجو
آخرین مطالب
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 
مداحی های محرم