گروه ها
دفعات مشارکت در دوره های آموزشی
میزان مشارکت در برنامه های ترویجی و مشارکتی
میزان تمایل به مشارکت در فعالیت های اجتماعی
میانگین
sig
میانگین
sig
میانگین
sig
۳۰-۱۵ سال
۱۸۲٫۵
۰۰/۰
۱۷۸٫۶
۰۷/۰
۲۱۴٫۲
۰۰/۰
۴۵- ۳۱ سال
۱۳۵٫۹
۱۳۶٫۸
۱۲۴٫۸
۶۰- ۴۶ سال
۱۲۵٫۹
۱۴۳٫۶
۹۵٫۴
۲-۱-۳-۴ آزمون های مقایسه میانگین دفعات مشارکت در دوره های آموزشی، میزان مشارکت در برنامه های ترویجی و مشارکتی و میزان تمایل به مشارکت در فعالیت های اجتماعی بر حسب تعداد فرزند
مطابق نتایج حاصل از آزمون t ، متغیر تعداد فرزند توانسته است تفاوت آماری معنی داری در میزان مشارکت در دوره های آموزشی و میزان تمایل به مشارکت در فعالیت های اجتماعی ایجاد نماید. به این معنی که هرچه تعداد فرزند کمتر باشد، دفعات مشارکت در دوره های آموزشی و میزان تمایل به مشارکت در فعالیت های اجتماعی بیشتر است. ضمن آن که متغیر تعداد فرزند سبب تفاوت آماری معناداری در میزان مشارکت در برنامه های ترویجی نشده است. زنان روستایی به دلیل تعدد و تنوع فعالیت هایی که هم در داخل و هم خارج از خانه انجام میدهند، در صورت داشتن فرزند کمتر، وقت بیشتری برای شرکت و حضور در دوره های آموزشی میتوانند داشته باشند. این موضوع در مورد فعالیت های اجتماعی که نیاز به دور شدن از محیط خانه دارد نیز مطرح است. اما در ارتباط با برنامه های ترویجی و مشارکتی این نیاز کمتر احساس شده به همین دلیل تعداد فرزند کمتر یا بیشتر تفاوتی در میزان مشارکت در برنامه های ترویجی و مشارکتی ایجاد نمی کند.
جدول ۹-۴ مقایسه میانگین دفعات مشارکت در دوره های آموزشی، میزان مشارکت در برنامه های ترویجی و مشارکتی و میزان تمایل به مشارکت در فعالیت های اجتماعی بر حسب تعداد فرزند (۳۰۰n= )
متغیرها
میانگین
آماره t
۳ فرزندوکمتر از ۳ فرزند
(۱۴۲نفر)
بیشتر از ۳ فرزند
(۱۵۳نفر)
دفعات مشارکت در دوره های آموزشی
میزان مشارکت در برنامه های ترویجی و مشارکتی
میزان تمایل به مشارکت در فعالیت های اجتماعی
۷۹/۱
۵۱/۲
۰۵/۳
۳۹/۱
۴۲/۲
۸۴/۲
** ۵۴/۱
۵۷/۱
**۹۶/۱
**: معنی داری در سطح یک درصد
۳-۱-۳-۴ آزمون های مقایسه میانگین دفعات مشارکت در دوره های آموزشی، میزان مشارکت در برنامه های ترویجی و مشارکتی و میزان تمایل به مشارکت در فعالیت های اجتماعی بر حسب تحصیلات
با توجه به نتایج جدول ۱۰-۴ سطح تحصیلات توانسته است در میزان مشارکت در برنامه های ترویجی و مشارکتی تفاوت آماری معناداری ایجاد نماید. آزمون دانکن نشان داد زنان روستایی با سطح تحصیلات دیپلم و بالاتر از سایر زنان مشارکت بیشتری در برنامه های ترویجی و مشارکتی دارند.
جدول ۱۰-۴ مقایسه میانگین میزان مشارکت در برنامه های ترویجی و مشارکتی بر حسب سطح تحصیلات (۳۰۰n= )
-
- .South African DevelopmentFramework ↑
-
- .Wang & Zhenrong ↑
-
- .Stenseke ↑
-
- .Agwu ↑
-
- .Biro ↑
-
- .Reddy ↑
-
- .Anger ↑
-
- .Johnson & Rivera ↑
-
- .Women in development ↑
-
- .Gender & development ↑
-
- .Gender ↑
-
- .Sex ↑
-
- .Boserup ↑
-
- .Gender- Sensitive Development ↑
-
- .Cole & Bachayan ↑
-
- .Biology differences Theories ↑
-
- .Movahed ↑
-
- .Social and cultural differences Theories ↑
-
- .Sociolization Theory ↑
-
- .Rash ↑
-
- .Evolutionary Theories ↑
-
- .Seifert ↑
-
- .Lafrancois ↑
-
- .Seej ↑
-
- .Drive ↑
-
- .Hierarchy needs ↑
-
- .Maslow ↑
-
- .Herzberg ↑
-
- .Existence-Related ness-Growth ↑
-
- .AlderFer ↑
-
- ۶٫Mc Grigor ↑
-
- .Existenc. Relatedness. Growth ↑
-
- .Expectancy ↑
-
- .Werom ↑
-
- .Equality ↑
-
- .Adamz ↑
-
- .Goal-setting theory ↑
-
- .Need for achivement ↑
-
- .Mc Clelland ↑
-
- .Cerritner ↑
-
- .Need for Achievement ↑
-
- .Need for Power ↑
-
- .Need for Affiliation ↑
-
- .Etcinson. ↑
-
- .Justified action Theory ↑
-
- .Ajzen & fishbine ↑
-
- .Weber ↑
-
- .Halbwachs ↑
-
- .Homans ↑
-
- .Lind & Antone ↑
-
- .Chiappe & Flora ↑
-
- .Mc Geehee & et al ↑
-
- .Idrisa & et al ↑
-
- .Arnold & et al ↑
-
- .Bamgose & kongolo ↑
-
- .Rajika & Frank ↑