شاخه دوم: تسهیل هیجانی تفکر که توانایی اولویت دادن و به کار گرفتن تفکر شخصی بر پایه احساسات در ارتباط با اشیاء، وقایع و سایر افراد، توانایی ایجاد یا تقلید هیجانات واضح و فعال جهت تسهیل قضاوت، تشخیص و حافظه مربوط به احساسات، توانایی سرمایه گذاری نوسانات خلقی برای ایجاد دیدگاه های چندگانه و توانایی استفاده از حالات هیجانی برای تسهیل مسأله گشایی و خلاقیت (برای مثال احساس شادی زمینه استدلال استقرایی و خلاقیت را تسهیل میبخشد) را در بر میگیرد. این شاخه مربوط به استفاده از هیجان برای تقویت پردازش های شناختی است.
هیجانات تشکیلات پیچیده ای از جنبههای فیزیولوژیکی، تجربی-هیجانی و هشیاری حیات ذهنی هستند. هیجان دو سیستم شناختی را تعیین می کند:احساسات شناخته شده؛زمانی که شخص تصور می کند «من ناراحت هستم» و شناختهای متناوب (متغیر)؛ زمانی که شخص در حالت ناراحتی فکر می کند «من خوب نیستم» تسهیل هیجانی تفکر،بر چگونگی ورود داده های هیجانی به سیستم شناختی و تغییر شناخت جهت مساعدت تفکر ،تمرکز یافته است. هیجانات می توانند فرمان هایی را بر سیستم شناختی تحمیل کنند؛ نظیر اینکه سیستم
-
- World Health Organization ↑
-
- Bernard ↑
-
- Mayer & Salovey ↑
-
- Anderson ↑
-
- Golman ↑
-
- Cherniss, Smith &Watson ↑
-
- Thorendike ↑
-
- Wechsler ↑
-
- Bar-on ↑
-
- Gardner ↑
-
- Salovey, Bedall, Detweiller & Mayer ↑
-
- Follesdal ↑
-
- Hagtvet ↑
-
- Piqueras ↑
-
- Ellis ↑
-
- World Health organization ↑
-
- Graham ↑
-
- Theodor ↑
-
- Well- being ↑
-
- Hershenson & Power ↑
-
- Smith ↑
-
- Coping ↑
-
- World Heallh organization.1 ↑
-
- Nervous ↑
-
- Psychosis ↑
-
- American Psychiatry Association ↑
-
- Smith & Rutter ↑
-
- Kutcher ↑
-
- Corsini ↑
-
- Yung ↑
-
- Horney ↑
-
- individualation ↑
-
- Sulivan ↑
-
- Rogers ↑
-
- Ellis ↑
-
- William Gallas ↑
-
- Skinner ↑
-
- -Maslow ↑
-
- – Hjell & Ziegler ↑
-
- Fromme ↑
-
- Mory ↑
-
- Id ↑
-
- -creativity ↑
-
- -Erikson ↑
-
- -feedback ↑
-
- .Feldman ↑
-
- . Mayer & solomon ↑
-
- .Flayn ↑
-
- . transitory ↑
-
- . valenced ↑
-
- . self ↑
-
- . Bernstein ↑
-
- . Clarke-Stewart ↑
-
- . Roy ↑
-
- . Wickens ↑
-
- . feeling ↑
-
- . Cherniss ↑
-
- . David Wechsler ↑
-
- . non-intellectual ↑
-
- . Gardner ↑
-
- . multiple intelligence ↑
-
- . intrapersonal ↑
-
- . interpersonal ↑
-
- . Hayashi ↑
-
- . Alan ↑
-
- . Amar ↑
-
- . Self-awareness ↑
-
- . Social-awareness ↑
-
- . Managing emotions ↑
-
- . Motivating oneself ↑
-
- . Empathy ↑
-
- . Handling relationships ↑
-
- Amar ↑
-
- .Rumination ↑
-
- .Zeitgeist ↑
-
- .Mental Ability ↑
-
- .Eglitraianism ↑
-
- .Elitism ↑
-
- .Humanistic ↑
-
- .Self-Determination ↑
-
- .Herrnstein & Murray ↑
-
- .Bell-Curve ↑
-
- .Structure ↑
-
- .Function ↑
-
- .Process ↑
-
- .Attachment & Safety ↑
-
- . Significant Others ↑
-
- .Mistreated ↑
-
- .Satisfaction ↑
-
- .Day-Dreaminglosatigue ↑
-
- .Excitement ↑
-
- .Creatively ↑
-
- .Aggression ↑
-
- Mayer, Salovey, Caruso. ↑
-
- Thompson& Fine ↑
-
- Mcadams& Pals ↑
-
- .Mental Capacity ↑
-
- .Server Orientation ↑
-
- .Initiative ↑
-
- .Sociable ↑
-
- .Persuasion ↑
-
- .Cohesiveness ↑
-
- .Approach ↑
-
- .Ability Approach ↑
-
- .Assimilation ↑
-
- Devonport ↑
-
- .Lane ↑
-
- .Metamood ↑
-
- .Facial Expression ↑
-
- .Cultural Artifacts ↑
-
- .Goodrum ↑