« منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله : بررسی زبان شناختی ... | راهنمای نگارش مقاله با موضوع بررسی میزان تأثیرنظارت ذیحساب ... » |
گزارشات مرتبط، بر مبنای کاری که افراد انجام میدهند تنظیم شود.
برای بهبود وضعیت فعالیت یادگیری از فرایند دانش در این کتابخانهها پیشنهاد میشود:
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فرایند یادگیری در کتابخانه، شامل جمع آوری، بازخورد و واکنش کاربران، مد نظر قرار گیرد.
کتابخانهها از فعالیتهای گروهی که یادگیری دوطرفه را ترویج میدهند، حمایت کنند.
رفتارهای متناقض و اختلاف نظرها به عنوان فرصتی برای یادگیری، مد نظر قرار گیرد.
عضویت افراد در گروههای کاری، امکان پذیر باشد؛ و کار گروهی در کتابخانهها به مرور زمان تقویت شود.
افراد در مورد مشکلات پیش آمده، با دیگران به تبادل نظر بپردازند.
اشتراک گذاری دانش به طور رسمی و علنی به رسمیت شناخته شود.
زمان مجاز و لازم برای اشتراک گذاری دانش در سازمان در نظر گرفته شود.
دانش به عنوان بخشی از دارایی اصلی کتابخانه به رسمیت شناخته شود.
استانداردها یا معیارهایی مناسب کتابخانه برای کنترل فرایند مدیریت دانش و اندازه گیری آن به کار گرفته شود.
از جریان فرایند فعالیتهای مدیریت دانش در سازمان، نقشه برداری شود.
یک گروه یا یک شخص امور مربوط به مدیریت دانش را در کتابخانهها هدایت کند.
در کتابخانهها با افراد مانند یک دارائی مهم برخورد شود نه هزینه.
برای حفظ افرادی که دارای مهارتهای ویژه در انجام کارها هستند، تلاش شود.
این اعتقاد ایجاد شود که مدیریت دانش وظیفه همه افراد است.
افراد جهت کسب مهارتها و تخصصهای جدید، به سازمانها و مراکز مختلف برای کارآموزی فرستاده شوند.
برای حفظ افرادی که دارای دانش کاربردی و مهم برای کتابخانه هستند، روشهای تشویقی و حمایتی درنظرگرفته شود و دائماً بازنگری شود.
از طریق انعقاد قرارداد با سازمانها و کتابخانههای دیگر، مجموعه مهارتهای افراد تقویت و کامل شود.
۵-۳-۲. پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی
بررسی فعالیتهای مربوط به مدیریت دانش در سایر کتابخانهها، از جمله کتابخانههای عمومی، کتابخانههای تخصصی و کتابخانههای آموزشگاهی و مقایسهی آنها با یکدیگر.
بررسی مدیریت دانش در سایر کتابخانهها، از جمله کتابخانههای عمومی، کتابخانههای تخصصی و کتابخانههای آموزشگاهی، بر اساس سایر مدلها و مقایسهی آنها با هم و تعیین تفاوتهای آنها.
بررسی فعالیتهای مربوط به مدیریت دانش در سایر سازمانها از جمله در مراکز اطلاع رسانی و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و مقایسهی آنها با یکدیگر.
بررسی رابطهی بین فعالیتهای مدیریت دانش و عواملی چون فرهنگ سازمانی، خلاقیت و نوآوری سازمانی، رهبری، یادگیری سازمانی و … در کتابخانههای دانشگاهی و سایر کتابخانهها.
بررسی رابطهی بین مشخصات جمعیت شناختی از جمله جنسیت، سن و سابقهی کاری و میزان تحصیلات با فعالیتهای مربوط به مدیریت دانش در کتابخانهها.
بررسی موانع و مشکلات پیاده سازی و اجرای برنامههای مدیریت دانش در محیطهای کتابخانهای.
بررسی و تعیین اثر فن آوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در اشتراک دانش در کتابخانهها.
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی
فرم در حال بارگذاری ...