« دانلود مطالب پایان نامه ها در رابطه با مطالعه مردم ... | پایان نامه کارشناسی ارشد : پژوهش های انجام شده در مورد بررسی رابطه بین اختلالات روانی ... » |
هتل سنتی سروش واقع در یکی از کهن ترین بناهای یزد در بزرگترین مجموعه خشت خام جهان ( ثبت شده بشماره ۱۵۰۰د توسط یونسکو و میراث فرهنگی ) ایجاد شده است . موقعیت هتل در یزد در محله زرتشتیان واقع و تا اماکن دیدنی چون آتشکده و میدان امیرچخماق و مسجد جامع قابل پیاده روی است . این هتل در خانه ای بنا شده در عهد اتابکان یزد (با قدمت ۴۸۶ سال ) بنا شده و خانه منسوب به شاه شجاع پایه گذار سلسله آل مظفر است.این هتل ۲ ستاره می باشد.
۳-۳-۱۶ هتل سنتی شرق
این هتل در بافت تاریخی شهر یزد نزدیک مسجد جامع واقع شده است . ۳ ستاره می باشد.
۳-۳-۱۷ هتل کهن کاشانه
این هتل در بافت تاریخی شهر یزد واقع شده است که ۲ ستاره می باشد.
۳-۳-۱۸ هتل سنتی ساباط
مهمانسرای سنتی ساباط در شهر خشت خام دنیا با ۶ اتاق در بافت تاریخی یزد و نزدیک به باغ دولت آباد واقع شده است.
۳-۳-۱۹ هتل سنتی یزد
هتل سنتی یزد خانه ای است قدیمی، واقع در قلب تاریخی یزد همجوار با مجموعه امیر چخماق و بازار سنتی یزد، که روزگارانی مامن خاندان سرشناس رشتیان بوده است.
این خانه که تاریخ پایان ساخت آن طبق کتیبه های موجود در خانه ۱۲۱۲ هجری قمری می باشد. دارای معماری بسیار زیبایی می باشد.
۳ حیاط کوچک و بزرگ، ۴ ورودی در جهات مختلف، پایابهای قنات، زیرزمین های خنک و آرام، بادگیر های بلند و تالار های دلنشین، همه و همه حکایت از قدمت و اصالت خانه دارد. اکنون این خانه که به عنوان یک هتل ۳ ستاره بازسازی شده است، دارای ۲۴ اتاق با ظرفیت های مختلف، ۲ محوطه رستوران، ۱ رستوران عشایری،۱ سالن متوسط همایش، کافی شاپ و رستوران در بالای پشت بام و نمایی بسیار زیبا از بافت قدیم شهر بادگیر ها می باشد.
۳-۴ ابزار اندازه گیری
ابزار مورد مطالعه در این مطالعه، پرسشنامه بوده است که پس از احراز روایی و پایایی آن در مراحل مقدماتی تحقیق ، برای جمع آوری داده های مورد نیاز در مرحله نهایی مورد استفاده قرار گرفت.پرسشنامه به گونه ای تدوین شده بود که توسط خود پاسخگو تکمیل شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۵ روایی و پایایی
پایای پرسشنامه براساس آزمون آلفای کرونباخ تعیین شده است. به منظور تعیین روایی ابزار گردآوری داده ها از تکنیک روایی صوری استفاد شده است.
پایایی:
پایایی در مطالعه حاضر، با بهره گرفتن از روش آلفای کرونباخ برای خرده مقیاس (O)40/0، برای خرده مقیاس (T)63/0، برای خرده مقیاس (S)40/0، برای خرده مقیاس (W)84/0 و برای کل مقیاس ۷۹/۰ بهدست آمد.
روایی:
میزان روایی در مطالعه حاضر، از طریق تحلیل داده ها (همبستگی آیتمها) برای خرده مقیاس (O)در طیف ۳۰/۰ تا ۴۸/۰، برای خرده مقیاس (T)در طیف ۴۲/۰ تا ۸۱/۰، برای خرده مقیاس (S)در طیف ۳۰/۰ تا ۷۱/۰، برای خرده مقیاس (W)در طیف ۳۴/۰ ۷۷/۰ و برای کل مقیاس در طیف ۱۴/۰ ۵۹/۰ بهدست آمد.
۳-۶ روش تحلیل داده ها
مدل SWOT : (strengths, weknsses , opportities, threats)
تحلیل SWOT علاوه بر اینکه مدل تکمیل شده و توسعه یافته مدلهای تدوین استراتژی دیگر به ویژه مدل خط مشیهاروارد، مدل BCG با لحاظ کردن دو عامل درونی و بیرونی یعنی موفقیت رقابتی و نرخ رشد صنعتی و مدل GE با لحاظ کردن عوامل متعدد درونی و بیرونی در قالب سهم بازار و جذابیت صنعت بود خود به یک پایه مهم در مدلهای بعدی تبدیل شد. براساس مدل SWOT که شبیه ماتریس استراتژی اصلی است. هر سازمان در هر وضعیتی که باشد روی یکی از خانههای متعلق به ماترس استراتژیهای اصلی قرار می یگرد. در مدل SWOT محور Xها به فرصتها و تهدیدها و محور Yها به قوتها و ضعفها اختصاص می یابد. فرصتهای محیطی سازمان روی محور Xها قسمت راست با اعداد مثبت، تهدیدها روی محور Xها قسمت چپ با اعداد منفی نقاط قوت روی محور Yها و قسمت بالا با اعداد مثبت و نقاط ضعف قسمت پائین روی محور Yها با اعداد منفی قرار گرفته و پس از مشخص کردن این ابعاد درونی و بیرونی جایگاه سازمان در یکی از خانههای ۱ تا ۴ قرار می گیردخانه ۳ به استراتژی تهاجمی وخانه ۱ به استراتژی محافظه کارانه وخانه ۲ به استراتژی توسعه وخانه ۴ به استراتژی رقابتی اختصاص می یابد.
ماهیت قوت و ضعف به درون سازمان مربوط می شود و فرصت و تهدید معمولاً محیطی هستند.در اینجا به معرفی عوامل داخلی و خارجی پرداخته شده است.
قوت ها:
قوت های سازمان همان منابع و توانایی هایی است که سازمان در اختیار دارد و می تواند از آنها به منظور ایجاد یک مزیت رقابتی استفاده کند. موارد زیر می توانند از قوت های شرکت به حساب آیند:
اختراعات ثبت شده شرکت، نام تجاری و برند شناخته شده، شهرت در بین مشتریان، مزیت در قیمت تمام شده، دسترسی اختصاصی به منابع طبیعی، دسترسی به شبکه های توزیع مناسب، نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده
ضعف ها:
نبودن بعضی از توانایی های کلیدی در سازمان می تواند به عنوان یک ضعف در سازمان تلقی شود. موارد زیر می توانند از ضعفهای شرکتها باشند:
عدم پشتیبانی و حفاظت از اختراعات، نام تجاری و برند ضعیف، ناشناخته بودن در بین مشتریان، ساختار پر هزینه در شرکت، عدم دسترسی به منابع، عدم دسترسی به شبکه های توزیع، نیروی انسانی ناکارآمدنکته ی حایز اهمیت در اینجا امکان تبدیل شدن ضعفها و قوت ها به یکدیگر در شرایط گوناگون است
فرصت ها:
شناسایی و بررسی دقیق محیط خارجی می تواند فرصتهای جدیدی را برای مدیران شرکت نمایان سازد و همین فرصتها می توانند آغازگر مسیر جدیدی برای توسعه و رشد باشند، فرصتها می توانند شامل موارد زیر باشند:
نیاز برطرف نشده مشتری، ظهور تکنولوژی های جدید، کم شدن محدودیت های قانونی، حذف موانع تجارت جهانی
تهدید ها:
تغییر در متغیرهای خارجی و محیطی می تواند تهدید هایی را برای شرکت در پی داشته باشد. مواردی چون :
تغییر در سلیقه ی مشتری که باعث فاصله گرفتن او از محصولات ما می شود، ظهور محصولات جایگزین پر قدرت، افزایش محدودیت های تجاری
به هر حال شرکت نباید منتظر به وجود آمدن فرصتهایی استثنایی در محیط خارجی باشد، بلکه باید تلاش کند تا با تقویت قوت های درونی اش مزیت رقابتی جدیدی را برای شرکت یا سازمان خلق کند. خلق این مزیت های رقابتی از طریق هماهنگی بین قوت ها و توانایی های درون سازمانی و فرصتهای کوچک یا بزرگ خارجی است. حتی در برخی مواقع، اهمیت فرصت خارجی به قدری است که سازمان انگیزه ی لازم برای غلبه بر یک ضعف داخلی را نیز پیدا خواهد کرد.
شکل ۱-۱
برای توسعه ی این استراتژیها، یعنی همان استراتژیهایی که باعث هماهنگی قوت های درون سازمانی با فرصتهای محیط خارجی است، می توان از ماتریس SWOT بهره برد. این روشدر صورت شناخت دقیق و به کارگیری صحیح برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار کارآمد خواهد بود. شاید حتی بتوان از این ابزار برای تعیین استراتژیهای شخصی و زندگی افراد نیز بهره برد.
ابتدا لازم است لیستی از قوتها، ضعفها،تهدیدها و فرصتها را آماده کنیم، به این لیست پروفایل SWOTمی گویند(شکل ۱-۲).
شکل ۱-۲
استراتژی های حاصل از این ماتریس به قرار زیر می باشد:
S-O: استراتژیهایی هستند که در پی استفاده از فرصتها می باشند و به خوبی با توانایی های سازمان هماهنگی دارند.
W-O: غلبه بر ضعفها به منظور استفاده از فرصتها است.
S-T: شناسایی روشهایی که شرکت می تواند با بهره گرفتن از آنها خطر پذیری خود را از تهدید ها کاهش دهد.
W-T: یک استراتژی کاملاً دفاعی است که مانع آسیب دیدن شرکت به علت ضعفهایش از تهدیدات محیط خارجی می شود.
کیفیت آنالیز SWOT صورت گرفته بسیار وابسته به ورودیهای ماتریس SWOTمی باشد. لازم است در تعیین عوامل قوت و ضعف، فرصت و تهدیدها، از جوانب مختلف به محیط داخلی و خارجی سازمان نگریسته شود تا بتوان ورودیهای صحیحی را در ماتریسSWOTداشته باشیم.
فرم در حال بارگذاری ...