ذبیح الهی و همکاران (۱۳۹۰) پژوهشی با عنوان خودکارآمدی تحصیلی و خودناتوانسازی در دانش آموزان دبیرستانی انجامدادند. نتایج نشانداد که خودکارآمدی تحصیلی با خودناتوانسازی تحصیلی رابطه معنادار دارد. و جنس نمیتواند رابطه بین این دو متغیر را تعدیل کند. همچنین نتایج نشانداد که میزان خودناتوانسازی تحصیلی پسران به طور معناداری بیشتر از دختران است.
در تحقیق رئیسی ( ۱۳۹۰ ) به بررسی اثربخشی آموزش مؤلفه های راهبرد تصمیم گیری مجدد بر افزایش سازگاری و انصراف از طلاق زنان متقاضی طلاق پرداخت. وی در پایان چنین نتیجهگرفت که استفاده از راهبرد تصمیم گیری مجدد در مشاوره با زنان ناسازگاری مؤثر و مفید است و می تواند سازگاری اجتماعی، تندرستی و عاطفی و در خانه آنان را افزایشدهد.
یافته های پژوهشی بیرامی (۱۳۹۰) با هدف بررسی تأثیر آموزش جرات ورزی بر سلامت عمومی دانشجویان سال اوّل دانشگاه تبریز، نشانداد که برنامه های آموزش جرات ورزی بر سلامتعمومی، سلامت جسمی، کارکرد اجتماعی و افسردگی دانشجویان تأثیر مثبت داشت.
مردانی و حیدری (۱۳۹۰) تحقیق دیگری انجام دادند تحت عنوان بررسی تأثیر ابراز وجود بر میزان افسردگی بعد از زایمان، و به این نتیجه رسیدند که میانگین امتیاز افسردگی مادران گروه آزمایش و کنترل، قبل و بعد از مداخله کاهش معنیداری داشت.
نیکنام و همکاران (۱۳۸۹ ) در تحقیقی با عنوان رابطه باورهای کمالگرایانه و رفتارهای خودناتوانسازی در دانشجویان به این نتیجه رسیدند بین کمالگرایی مثبت و منفی با خودناتوانسازی به ترتیب هبستگی منفی و مثبت معنیداری وجود دارد. همچنین، کمالگرایی مثبت و منفی هردو توانستند تغییرات مربوط به خودناتوانسازی را به صورت معنادار پیش بینی کنند.
در پژوهشی که ابوترابی و بیات (۱۳۸۹) برای اثربخشی آموزش جرات ورزی بر افزایش عزّتنفس دانش آموزان دختر ۹ تا ۱۱ساله انجام دادند، به این نتیجه دستیافتند که آموزش جرات ورزی موجب افزایش عزّتنفس و ابرازوجود در دانش آموزان گروه آزمایش شد. آنان بهطورکلی به این نتیجه رسیدند که آموزش جرات ورزی روش مؤثری برای افزایش جرات ورزی و عزّتنفس در دانش آموزان دارای جرات ورزی کم است.
-
- -Self-Handicapping Scala ↑
-
- -Jones &Roodwal ↑
-
- -Lang ↑
-
- -Jakubowski ↑
-
- -Martin et al. ↑
-
- -Elliot&Church ↑
-
- -Covington ↑
-
- -Siegel et al. ↑
-
- -Self-regulation ↑
-
- -Hendrix&Hirt ↑
-
- -Inferiority feelings ↑
-
- -Baron & Biren & Berneskamb ↑
-
- -Graham ↑
-
- -Vayner ↑
-
- -Greenberg, Pyszczynski,Solomon ↑
-
- ۱-Kavingtoon ↑
-
- ۱-Geraham ↑
-
- ۱-Eliyot & Terash ↑
-
- ۲-Gergor & Eliyot ↑
-
- ۳-Midgley & Kaplan & Middleton ↑
-
- ۴-Mastery – goal ↑
-
- ۵-Task – goal ↑
-
- -Performance – goal ↑
-
- -Ames ↑
-
- -Urdan ↑
-
- -Bereglas & Jones ↑
-
- -Koldinz&Arkin ↑
-
- -Taker ↑
-
- -Underachievement ↑
-
- -Test anxiety ↑
-
- -Social anxiety ↑
-
- -Matsu ↑
-
- -Gardner & Lovy ↑
-
- -Behavioral handicaps ↑
-
- -Acquired handicaps ↑
-
- ۱-Upcoming task ↑
-
- -Warmer and Muor ↑
-
- -Thompson & Richardson ↑
-
- -Emotion-focused ↑
-
- -Problem-focused ↑
-
- -Cognitived disengagment ↑
-
- -Behavioral disengagment ↑
-
- -Negative focus ↑
-
- -Bandora ↑
-
- -Salter ↑
-
- -Wolpi ↑
-
- -Androw Salter ↑
-
- -Lawzares ↑
-
- -Positive self concept ↑
-
- -Self-esteem ↑
-
- -Dominance ↑
-
- -Self-efficacy ↑
-
- -Self-confidenc ↑
-
- -Fears ↑
-
- -Phobias ↑
-
- -Social anxiety ↑
-
- -Anger-in ↑
-
- -Theory of transaetional analysis ↑
-
- -Self-aware ↑
-
- -Life positions ↑
-
- -Benea ↑
-
- -Townend ↑
-
- -I am OK, You are OK ↑
-
- -Harris ↑
-
- -Seligman ↑
-
- -Hallowell ↑
-
- -Existential therapy ↑
-
- – Strasser, F& Strasser ↑
-
- -Attachment theory ↑
-
- -Theory of insecure and secure attachments ↑
-
- -Bowlb ↑
-
- -Masters ↑
-
- -Burish ↑
-
- -Hollon ↑
-
- -Rimm ↑
-
- -Assertive commanday ↑
-
- -Rathous ↑
-
- -Lange ↑
-
- -Jackobsky ↑
-
- -Basic assertione ↑
-
- -Empathic assertione ↑
-
- -Exalating assertion ↑
-
- -Otler ↑
-
- -Life Script ↑
-
- -Cloude steiner ↑
-
- -Impasses and Redeicisions ↑
-
- -Free child ↑
-
- -Injunctions ↑
-
- -Drives ↑
-
- -Contracts ↑