-
- دریافت گردش حساب به صورت فکس
-
- مسدود کردن روزانه
-
- آگاهی از وضعیت چکهای صادرشده
-
- مسدود کردن یک برگ چک
- تغییر رمز (الهیاری فرد، ۱۳۸۲ )
۲-۲-۶ عوامل کلیدی موفقیت(csf) صنعت بانکداری
کاربرد عوامل حیاتی موفقیت (csf) رویکردی است که فاکتورهای مناسب و واقعی را در صنعت بانکداری مشخص می نماید. در شرایط رقابتی، مدیران باید بر نقاط قوتی تآکید نمایند که برای بانک مزیت رقابتی کسب خواهد کرد و ممکن است از این عوامل به عنوان ظرفیتهایی برای تقویت رقابت با سایر رقبا استفاده نمایند. در بلندمدت، موفقیت بانکها مستلزم این است که به دنبال مزیت رقابتی پایدار و مستمر باشد. CSF و توانایی رقابت مستمر، دو بخش اصلی مزیت رقابتی برای هر سازمان قلمداد میشوند. به این ترتیب تعیین CSF برای بانکها می تواند فراهمکننده زمینه برای ایجاد و ارزیابی مزیت رقابتی باشد( چن، ۱۹۹۹).
۲-۲-۶-۱ رویکرد فاکتورهای حیاتی موفقیت
روچارت[۶۲] در سال ۱۹۷۹ برای اولین بار مفهوم فاکتورهای حیاتی موفقیت را تعریف کرد. بر طبق گفته او، CSF عبارت است از : تعداد محدودی از عوامل و معیارها که برای رسیدن به نتایج مورد انتظار ضروری بود و اگر رضایت آنها رضایتبخش باشد، موفقیت سازمان در رقابت با سایر سازمانها را تضمین خواهد کرد. وی نشان داده است که CSF به علت تمرکز و توجه بر حرکت به سمت مطلوب رویکردی مفید برای تعیین اطلاعات مورد نیاز مدیریت میباشد. همچنین، بویونتون و زمود[۶۳]، CSF را به این صورت تعریف کردهاست: ” عوامل محدود و مشخصی که وجود آنها حرکت موفقیتآمیز مدیر با یک سازمان را تضمین می کند” آنها رویکردCSF را بهعنوان ابزاری مناسب برنامه ریزی شناختهاند.
در صنعت بانکداری، جانسون و جانسون[۶۴] فرض کرده اند که هزینه های پایین عملیاتی و داشتن شهرت و اعتبار بانکی می تواند به عنوان عوامل حیاتی موفقیت در بازار رقابتی صنعت بانکداری مورد توجه قرار گیرند. کانالز[۶۵]، نیز چهار منبع را به عنوان مزیت رقابتی بانکها مشخص کرده است۱- نیروی انسانی ۲- مدیریت مالی ۳- دارایی ها ۴ – دارایی های نامشهود ( چن، ۱۹۹۹).
چن[۶۶] چهار عامل را به عنوان عوامل موفقیت در صنعت بانکداری تعیین کرده، که این چهار عامل می تواند، چهار نوع اهداف کسب و کار را برای مدیران بانکهای تجاری نشان دهد:
-
- توانایی بازاریابی بانک
-
- توانایی مدیریت عملیات بانکی
-
- توانایی توسعه نام و جایگاه بانک
- توانایی مدیریت بازار مالی
-
- . Chen ↑
-
- . Lafore ↑
-
- . Serka ↑
-
- . Chen ↑
-
- . Lafore ↑
-
- . Serka ↑
-
- ۱٫Critical Success Factors ↑
-
- . Rochart ↑
-
- . Top- down ↑
-
- . Starkey and McKinlay ↑
-
- . Miller ↑
-
- . Mc Mahan ↑
-
- . Greg L. stewart ↑
-
- . Gilmore ↑
-
- . Intangibility ↑
-
- . Inseparability ↑
-
- . Heterogeneity ↑
-
- . Perishability ↑
-
- . Mortimer ↑
-
- . Media ↑
-
- . Aduloju ↑
-
- . Mylonakis ↑
-
- . Lawrence ↑
-
- . Margaret ↑
-
- . Human Skills ↑
-
- . . Connectional Skills ↑
-
- . Technical Skills ↑
-
- . The second Banking Directive ↑
-
- . Financial Lease ↑
-
- ۱٫ Blair ↑
-
- . Simmons ↑
-
- . Al-Hawari ↑
-
- . The Office of the Comptroller of Currency ↑
-
- . www. OCC.com ↑
-
- . related (or concentric) diversification ↑
-
- . unrelated (or conglomerate) diversification ↑
-
- . forward vertical integration ↑
-
- . backward integration ↑
-
- . debit & credit card ↑
-
- . midland bank & nat west bank ↑
-
- . mondex ↑
-
- . Erensal ↑
-
- . Information & Communication Technology ↑
-
- . Internet ↑
-
- . Mobile Banking ↑
-
- . Fax ↑
-
- . Automatic Teller Machine / ATM ↑
-
- . Kiosk ↑
-
- . Point Of Sell / POS ↑
-
- . Telephone Bank ↑
-
- . Investopedia ↑
-
- . Giannakoudi ↑
-
- . Wier ↑
-
- . Bricks and Clicks ↑
-
- . Clicks ↑
-
- . Bricks ↑
-
- . Reis and et al. ↑
-
- .Automated Teller Machine ↑
-
- . Margaret ↑
-
- . POINT OF SALE ↑
-
- .Web browser. Internet Explorer ↑
-
- . Rochart ↑
-
- . Boynton & Zmud ↑
-
- . Johnson & . Johnson ↑
-
- . Canals ↑