« تحقیقات انجام شده در رابطه با بررسی تأثیر بازاریابی داخلی ... | پژوهش های پیشین درباره ارتباط کمال گرایی با ... » |
مشارکتکننده شماره ۱:
«واژنی که برای ما می سازند متفاوت از واژنهای طبیعیه چون به هرحال مخلوق دست بشره لذا افراد بعد از عمل چندان رضایت ندارند چون میگن: اااِ! این که اون نشد. اما از دیدگاه من کاچی به از هیچیه فقط میخوام منرو ازین برزخ نجات بده. حالا به هر شکلی که باشه فقط میخوام وارد دنیای زنان بشم».
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
مشارکتکننده شماره ۲:
«من الان نه زنم و نه مرد. باید عمل کنم تا مردم من را به عنوان یک زن قبول کنند».
کد ۱۶۲۹: زندگی در مرز جنسیت: تجربه برزخ
مشارکتکننده شماره ۱۲:
«ترنسها که همینجوری زیر ذرهبین هستند، یه ذره که خودمون هم کار رو خراب کنیم، دیگه واویلا. دیگه یا زنی یا مرد. حد وسط وجود نداره (از دید جامعه)».
مشارکتکننده شماره ۷:
«به مامانم گفتم که من میخوام همچین کاری بکنم. تاییدم گرفتم. کمکم کنید. باید یه روز بیاید انستیتو مامان. بذار تکلیفم مشخص شه. یا اینوری یا اونوری. بذارید ازین دوراهی خلاص شم. مامان گفت آره با یه سری آدم گشتی که توهمیت کردند. هی گفتند تو پسری تو پسری. توهم برداشتت. همش به خاطر اون دوستای دختریه که میگرفتی».
مشارکتکننده شماره ۸:
«هر جا میرفتم همه میگفتند که پسره یا دختره. این کلام از دهن مردم نمیافتاد. از بغلشون رد میشدم، دختری یا پسری».
اگرتبدیلخواهان آنگونه که هستند در جامعه پذیرفته میشدند، باز هم حاضر بودند که عمل تغییر جنسیت را با تمام خطرات و عوارضی که در پی دارد انجام دهند؟! این سوالیست که همواره در طول این تحقیق، ذهن پژوهشگر را به خود مشغول کرده بود. در واقع اگر اینان نیز به عنوان یک هویت جدید و حتی جنس سوم در جامعه مورد پذیرش قرار میگرفتند، حاضر بودند با همین شرایط و در همین به قول خود «جسم اشتباه» به زندگی ادامه دهند؟ جوابی که در طول پژوهش دریافت شد، این بود که تنها مشکل افراد تبدیلخواه جنسی نگاه و برخورد جامعه نیست! اینان مشکل بزرگترشان، اسارت در این جسم غریبه است که نه تنها نمی توانند با آن هیچ ارتباطی برقرار کنند، بلکه عمیقا از آن نفرت دارند. عمل تغییر جنسیت برای تبدیل خواهان تنها فرار از نگاههای سنگین مردم نیست. چه بسا پس از عمل تغییر جنسیت نیز، به خاطر ظاهر تقریبا زمخت (تبدیلخواهان MtF) و فیزیک و استایل زنانه (تبدیلخواهان FtM) در دستهبندی نُرم جنسیتی زن- مرد، به سادگی گنجانده نمیشوند.. اینان از طریق عمل تغییر جنسیت در صدد رهایی از «برزخ» هستند تا با زیستن در جسم بیولوژیک جدید بر دوگانگی ذهن و بدن فائق آیند. شایان ذکر است مفهوم برزخ در این پژوهش و پژوهش امیرحسینی (۱۳۹۳) از سوی خود مشارکتکنندگان بهکار رفته است. در ادبیات دینی، برزخ دنیایی است میان این جهان و جهان آخرت. در اینجا وقتی سخن از برزخ به میان می آید منظور حد فاصل میان دو طبقهی جنسیتی است که تبدیلخواهان پیش از عمل به هیچیک از آن دو تعلق ندارند.
۴-۱۷ تم اصلی هفدهم: «ازدواج» به مثابهی چالش فراروی تبدیلخواهان جنسی
ازدواج از جمله مهمترین مسائل پیشِروی هر دختر و پسری است اما وقتی سخن از ازدواج تبدیلخواهان جنسی سخن به میان می آید، این مساله دارای پیچیدگیها و دشواریهای بیشتری است؛ اینان میبایست کسی را بیابند که آنان را با شرایط فعلی (بعد از عمل) وگذشتهی زندگی در قالب جنسی متفاوت بپذیرند. در واقع تبدیلخواهان با مسائلی دست به گریبانند که از کالبد پیشین در زندگی آنها سایه افکنده است. در این تم به بررسی تطبیقی مسائل یادشده پرداخته و دغدغه های دو گروه از تبدیلخواهان، با یکدیگر مقایسه گردیده است.
تمهای فرعی FtM | تمهای فرعی MtF | ||
۱۷۲۰ | صرفنظر از ازدواج به مثابهی بهای تغییر جنسیت | ۱۷۱۰ | تبدیل ازدواج به مثابهی کانون محوری مشکلات، آرزوها و رویاهای تبدیلخواه جنسی و عدم تمایل مردان برای ازدواج با تبدیلخواه جنسی |
۱۷۲۱ | امتناع دختران از ازدواج با تبدیلخواه جنسی: نگاه همدلانه و حق دادن شخص تبدیلخواه به دختران | ۱۷۱۱ | امتناع مردان از ازدواج با تبدیلخواهان به دلیل زنانگی ناقص و نازایی: مقایسه با دختران «طبیعی» |
۱۷۲۲ | «شوهر کنی خوب میشی»: ازدواج به مثابهی راه حل خانواده برای پایان دادن به تبدیلخواهی جنسی | ۱۷۱۲ | «زن بگیری خوب میشی»: ازدواج به مثابهی راه حل خانواده برای پایان دادن به تبدیلخواهی جنسی |
۱۷۲۳ | خستگی از روابط متعدد عاطفی وتمایل به پایبندی به یک رابطه برای «تمام طول زندگی» | ۱۷۱۳ | گلایه از نگاه کوتاه مدت مردها در ارتباط عاطفی با تبدیلخواه جنسی: عدم تجربه عشق و لذت بلندمدت و تقلیل ارتباط به «یک شب» |
فرم در حال بارگذاری ...