« راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد مطالعه ی کیفی ابعاد ... | دانلود مطالب در مورد بررسی تاثیر روش های تامین مالی ... » |
۴-۲-۲-۶- نتایج آزمون کراسکال والیس برای بررسی تفاوت بین آزمودنیها با
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
تحصیلات مختلف در پاسخ به سوالات مربوط به استانداردهای بالا برای دیگران ۹۷
۴-۲-۲-۷- نتایج آزمون کراسکال والیس برای بررسی تفاوت بین آزمودنیها با
تحصیلات مختلف در پاسخ به سوالات مربوط به کمالگرایی ۹۸
۴-۲-۲-۸- نتایج آزمون کراسکال والیس برای بررسی تفاوت بین آزمودنیها با
تحصیلات مختلف در پاسخ به سوالات مربوط به اضطراب جسمانی ۹۸
۴-۲-۲-۹- نتایج آزمون کراسکال والیس برای بررسی تفاوت بین آزمودنیها با
تحصیلات مختلف در پاسخ به سوالات مربوط به اضطراب شناختی (نگرانی) ۹۹
۴-۲-۲-۱۰- نتایج آزمون کراسکال والیس برای بررسی تفاوت بین آزمودنیها با
تحصیلات مختلف در پاسخ به سوالات مربوط به عدم تمرکز ۹۹
۴-۳- ارتباط بین کمال گرایی و ویژگیهای جمعیت شناختی ورزشکاران ۱۰۰
۴-۴- ارتباط بین اضطراب شناختی وجسمانی و ویژگیهای دموگرافیک ورزشکاران ۱۰۱
۴-۵- ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب جسمانی ورزشکاران ۱۰۲
۴-۶- ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب جسمانی ورزشکاران ۱۰۲
۴-۷- ارتباط بین کمالگرایی و عدم تمرکز ورزشکاران ۱۰۳
۴-۸- نتایج آزمون رگرسیون خطی در خصوص متغیرهای پیش بین فرهنگ سازمانی ۱۰۴
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
۳-۴-۲- متغیر ملاک و پیش بین ۷۷
۴-۱-۲-درصد آزمودنیها به تفکیک رده سنی ۸۸
۴-۱-۳- درصد آزمودنیها به تفکیک میزان تحصیلات ۸۸
۴-۱- ۴-۱- وضعیت پاسخ به پرسشنامه هیل مربوط به آزمودنیهای ۱۵ تا ۱۹ سال ۱۳۰
۴-۱- ۴-۲- وضعیت پاسخ به پرسشنامه هیل مربوط به آزمودنیهای ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۳۰
۴-۱- ۴-۳- وضعیت پاسخ به پرسشنامه هیل مربوط به آزمودنیهای ۲۵ تا ۲۹ سال ۱۳۱
۴-۱- ۴-۴- وضعیت پاسخ به پرسشنامه هیل مربوط به آزمودنیهای ۳۰ تا ۳۴ سال ۱۳۱
۴-۱- ۴-۵- وضعیت پاسخ به پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی مربوط
به آزمودنیهای ۱۵ تا ۱۹ سال ۱۳۲
۴-۱- ۴-۶- وضعیت پاسخ به پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی مربوط
به آزمودنیهای ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۳۲
۴-۱- ۴-۷- وضعیت پاسخ به پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی مربوط
به آزمودنیهای ۲۵ تا ۲۹ سال ۱۳۳
۴-۱- ۴-۸- وضعیت پاسخ به پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی مربوط
به آزمودنیهای ۳۰ تا ۳۴ سال ۱۳۳
پیوستها
عنوان صفحه
الف) توصیف نظرات نمونه های پژوهش در پاسخ به سوال های پرسشنامه هیل ۱۲۵
ب) توصیف نظرات نمونه های پژوهش در پاسخ به سوال های پرسشنامه SAS 128
ج) سطوح اضطراب ۱۲۹
چکیده
هدف از مطالعه حاضر بررسی ارتباط بین کمالگرایی با اضطراب شناختی و جسمانی ورزشکاران رشته های رزمی شهر شیراز بود. از بین ورزشکاران رزمی ۲۰۰ نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و جدول مورگان انتخاب شدند . ابزار های تحقیق شامل؛ پرسشنامه کمال گرایی هیل و پرسشنامه اضطراب شناختی- جسمانی بود.. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار ۱۶SPSSتجزیه و تحلیل شدند ، آزمون های توصیفی، فراوانی، میانگین و آزمون های استنباطی همبستگی پیرسون و کروسکال والیس برای بررسی فرضیه های تحقیق استفاده شدند. نتایج تحقیق نشان داد که بین کمال گرایی با ویژگی های دموگرافیک، اضطراب شناختی و جسمانی ورزشکاران ارتباط معنی داری وجود دارد . همچنین نتایج تحقیق نشان داد که بین کمال گرایی با تمرکز ورزشکاران نیز ارتباط معنی دار معکوسی وجود دارد. قابل ذکر است که کمال گرایی ۲/۵۶ درصد از میزان تغییرات اضطراب رقابتی(شناختی و جسمانی)را پیش گویی می کند. با توجه به یافته های تحقیق حاضر می توان اضطراب جسمانی و شناختی را از جنبه های منفی کمال گرایی و به طور اختصاصی به واکنش های منفی و ناکامل بودن افراد کمال گرا نسبت داد. خواسته های کمالگرایی از درون خود افراد یا از سایر افراد سر چشمه گرفته و از دیگر جنبه های منفی آن می توان کاهش تمرکز و آشفتگی باشد.
واژگان کلیدی : کمالگرایی، اضطراب شناختی، اضطراب جسمانی
فصل اول
کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه
در طول دهه گذشته، رویکرد تنظیم هدف در صنعت، آموزش و ورزش طرفداران زیادی بدست آورده است. ایده زیر بنایی رویکرد این است که ما در مواجهه با اهداف کلی و گستردهای که قصد دستیابی به آنها را داریم، احتمال دارد فشار شدیدی را احساس کنیم، به طوری که ممکن است انگیزه خود را از دست بدهیم و دچار اضطراب شویم. باورهای رایج و احساس کلی به ما می گویند که باید بین ورزش و انگیزش، اضطراب رابطه مهمی وجود داشته باشد. ورزش معمولا دربر گیرنده رقابتی است که خود باعث ایجاد اضطراب می شود و مشخصه این اضطراب، افزایش انگیزش است. هنگام اضطراب، عملکرد فرد ورزشکاربهتر از شرایط عادی نیست و زمانی که تحت فشار قرار می گیرد، بیشتر مرتکب اشتباه می شود همان طور که جونز[۱] (۱۹۹۱) می گوید، در سطوح بالای ورزش (حداقل در بعضی از ورزش ها) تفاوت مهارت های افراد شرکت کننده بسیار اندک است. بنابراین، آنچه باعث برنده یا بازنده شدن ورزشکار می شود، توانایی او برای غلبه بر اضطراب و استرس است.
تحقیقات سواین و جونز[۲] (۱۹۹۱) نشان می دهد هر دو نوع اضطراب، قبل از حادثه ورزشی افزایش می یابند و مهم تر این که فراوانی تفکر اضطرابی دقیقا قبل از مسابقه بیشتر
میشود. همچنین اعتقاد بر این است که با شروع مسابق
ه، اضطراب جسمی به سرعت کاهش مییابد، اما اضطراب شناختی به نحوه پیشرفت کار بستگی دارد. به همین دلیل، بسیاری از محققان براین فرض هستند که اشتباه عملکرد در ضمن بازی باعث اضطراب شناختی می شود نه جسمی.
کاکس[۳] (۱۹۹۸) معتقد بود که اضطراب شناختی با عملکرد رابطه منفی دارد هر چه اضطراب شناختی افزایش یابد، عملکرد سیر نزولی پیدا می کند. با این حال، در مطالعه سواین و جونز (۱۹۹۱) برخی از ورزشکاران گزارش دادند که برای بهتر بودن عملکرد به مقداری اضطراب شناختی نیاز دارند. با توجه به این که اندازه گیری اضطراب شناختی در طول مدت ورزش غیر ممکن است، فقط می توانیم فراوانی و شدت تفکرات اضطرابی را تخمین بزنیم.
پژوهشهای مختلف ارتباط پیچیده ای را بین اضطراب و اجرای حرکتی و ورزش گزارش کرده اند (تجاری ۱۳۷۹)، اضطراب به ویژه اضطراب شناختی و جسمانی که پیش از رقابت یا حین اجرا بوجود می آید کانون مهمی از تحقیقات روانشناسی بوده است. به طور گسترده ای اعتقاد بر این است که اضطراب و کمالگرایی بر جنبه های مختلف اجرا اعم از ورزشی به خصوص در رشته های رزمی اثر می گذارد.
اگر شخصیت را به عنوان ترکیبی از اعمال، افکار، هیجانات و انگیزش های فرد بدانیم، مؤلفه های سازنده ی شخصیت ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشند. از سوی دیگر، امکان دارد این مؤلفه ها به طرق مختلفی ترکیب شده باشند به طوری که الگوهای شخصیتی گوناگونی را به وجود آورند. بسیاری از محققان معتقدند وجود تفاوتهای فردی و ویژگی های شخصیتی متفاوت، واکنش افراد را نسبت به موقعیت ها و فشارزاها متمایز می گرداند. یکی از این ویژگی های شخصیتی، کمال گرایی[۴] است (نجاریان و همکاران، ۱۳۷۸).
فرم در حال بارگذاری ...