« ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در رابطه با طراحی کنترل بهینۀ ... | دانلود پایان نامه الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی و تاثیر ... » |
شکل ۴.۲ ساختار کلی واحد شبیه سازی هواپیما
شکل ۴.۲ از سه بخش تشکیل شده است :
بخش اول تحت عنوان ورودی ، وظیفه دریافت فرامین از خلبان را بر عهده دارد ، بخش دوم تحت عنوان پردازشگر ، در حقیقت همان بلوک هواپیمای کامل ( Complete Aircraft ) است ، که شامل ۴ زیر بلوک مهم است و عناوین آن ها در شکل وجود دارد ، پس از حل معادلات و مشخص شدن اطلاعات لحظه ای پرنده ، این داده ها به بخش سوم یا به عبارتی خروجی منتقل می شود که برای کاربر پرنده را به صورت بصری و گرافیکی به نمایش در می آورد .
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
در ادامه هر بخش به صورت مجزا توضیح داده می شود .
۴-۲-۱ بلوک ارتباط با دسته فرمان[۸۶]
همانگونه که اشاره شد این بلوک به صورت ورودی عمل می کند . در صورتی که دسته فرمان به رایانه متصل باشد، بوسیله این بلوک که در شکل ۴.۳ نمایش داده شده است، میتوان هواپیما را از طریق دسته فرمان هدایت کرد. این بلوک در حالت حلقهباز بسیار مفید میباشد و شرایط شبیهسازی را برای آموزش خلبان تا حد بسیار زیادی رضایت بخش مینماید.
شکل ۴.۳ بلوک Joystick Interface
ویژگیهای بلوک:
پارامتر.
خروجیها.
۴-۲-۲ مجموعه هواپیمای کامل
این بلوک به عنوان نمونه مناسبی برای مدلسازی هواپیما میتواند به کار رود و بوسیله آن میتوان به شبیهسازی دینامیکی ۶ درجه آزادی غیر خطی هواپیما پرداخت. این بلوک در شکل ۴.۴ نمایش داده شده است.
شکل ۴.۴ بلوک مجموعه هواپیمای کامل
ویژگیهای بلوک:
پارامترها.
ورودیها.
خروجیها.
سرعتهای زاویهای هواپیما ، سرعت هواپیما در دستگاههای مختصات مختلف ، جرم سوخت ، سرعت چرخش شفت موتور ، شتابهای هواپیما ، موقعیت هواپیما ، فشار استاتیکی و دینامیکی، عدد ماخ، زوایای حمله و لغزش جانبی، زوایای اویلر، انواع ضرایب هواپیما و ملخ و… .
فرم در حال بارگذاری ...