« دانلود منابع دانشگاهی : دانلود مطالب پژوهشی درباره ارزیابی مزایا ی جایگزینی حسابداری تعهدی ...دانلود فایل های پایان نامه درباره تحلیلی بر ... »

Efficacy

Explore , Hypothezize and clarify

Desing , Develop and test

Cycle of Research and Development
نمودار(۲ - ۵) : چرخه تحقیق و توسعه

۲-۴-۵- اعتبار شرکت
هر چه میزان دارایی بالاست، شرکت ها مالکیت کامل را ترجیح می دهند، زیرا مالکیت کامل نیازمند صرف منابع زیاد است و شرکت ها منابع مالی و مدیریتی کافی برای این کار در تحقیقات پیشین نیز نشان می دهند .( اسلنژن و ون تلدر، [۶۹]۲۰۰۹)هنگامی که سرمایه گذاری بزرگ است، شرکتها ترجیح می دهند سهم کمتری در آن داشته باشند تا در مقابل ریسک سرمایه با خطر کمتری مواجه شوند .

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

(تی سینگ ،[۷۰] ۲۰۰۵)
بازاریابی بین المللی جدا از اینکه چه کسی آن را انجام دهد ( خود شرکت یا مثلا شرکت تجاری یا نماینده) هزینه بر است. انتخاب هر یک از استراتژیهای ورود به بازار بر میزان هزینه ای که شرکت باید تقبل کند، اثر می گذارد. به عنوان مثال صادرات غیر مستقیم کمترین هزینه را برای بازاریاب ایجاد می کند.
از آنجایی که دارایی های دانشی به سختی به بیرون از سازمان منتقل می شوند، در روش های مشارکتی، شرکت خارجی برای ارائه خدماتی که به مهارت های تخصصی نیروی انسانی نیازمند است با مشکل مواجه میشوند. در این وضعیت، روش های مالکیت کامل به شرکت اجازه می دهد بر این مشکلات غلبه کنند . (بوکت، ۲۰۰۴[۷۱] ) شرکت هایی که دانش و تکنولوژی خاص خود را دارند تلاش می کنند از آن در بازارهای خارجی بهره برداری کنند. خصوصاً زمانی که نهادهای بازار مقصد نمی توانند از این دانش در مقابل رفتارهای سودجویانه شرکاء محافظت کنند، روش های مشارکتی مثل سرمایه گذاری مشترک و اتحادهای استراتژیک شانس انتخاب کمتری مییابند و شرکت تلاش میکند از استراتژی های دار ای کنترل کامل استفاده کند تا دانش خود را حفظ کرده و آن را در اختیار شرکاء قرار ندهد (اسلنژن و ونتلدر، ۲۰۰۹ ؛ لی و جانگ، ۲۰۰۷[۷۲] )
۲-۴-۵-۱ - میزان سرمایه گذاری
از آنجائی که استراتژی ورود به بازار ارتباط مستقیم با میزان سرمایه گذاری دارد، بنابراین میزانی که یک شرکت می تواند سرمایه گذاری کند اهمیت زیادی در انتخاب استراتژی ورود به بازار دارد.
از آنجائیکه احتمالا سود عمده ترین هدف یک شرکت است برآورد سود بالقوه هر یک از روش های ورود به بازار یعنی مشخص نمودن فروش در بلند مدت و هزینه مرتبط به آن، الزامی است. باید توجه
داشت که درصد سود نسبت به فروش اهمیتش کمتر از کل سود است. به عنوان مثال اگر یکی از روش های ورود به بازار ۲۵ درصد سود در ازای دو میلیون دلار فروش برای شرکتی ایجاد می کند و استراتژی دیگر ورود به بازار ۱۷ درصد سود در مقابل ده میلیون دلار فروش، روش دوم مناسب تر است چون کل سود بیشتر خواهد بود .
۲-۴-۵-۲ - سرمایه گذاری مشترک
زمانی ایجاد می شود که یک شرکت از یک شرکت خارجی می خواهد که در سهامش مشارکت به عمل آورد . این مشارکت میتواند از ۱۰ تا ۹۰ درصد متغیر باشد، اما معمولاً بین ۲۵ تا ۷۵ درصد میباشد. در این روش شرکت بین المللی نه آنقدر سهم دارد که در مدیریت شرکت حق رأی داشته باشد و نه آنقدر که بر شرکت تسلط داشته باشد یا بر آن کنترل کامل داشته باشد (کاتئورا و گراهام،[۷۳] ۱۳۸۷)
۲-۴-۵-۳ - سرمایه گذاری مستقیم خارجی
در این روش شرکت بین المللی میتواند تمام عملیات تولید در یک کشور خارجی را به دست بگیرد و ۱۰۰ درصد شرکت را مالک شود. این مالکیت به دو روش قابل انجام است:
۱- میتواند یک شرکت آماد ه خارجی را در کشور مقصد خریداری نماید
۲ - از ابتدا خود شروع به ساخت و برپایی شرکت جدید در خارج بکند.
( جاویدی زرگری ، ۱۳۸۴ ، کاتئورا و گراهام،[۷۴] ۱۳۸۷)
تأسیس شرکت یعنی ساخت یک شعبه جدید از ابتدا در کشور مقصد. این شعبه میتواند تحت مالکیت کامل شرکت یا به صورت سرمایه - گذاری مشترک با مشارکت شرکای دیگر باشد.
در سوی دیگر، خرید به معنی خرید کل یا بخشی از سهام یک شرکت موجود در کشور مقصد است که این استراتژی نیز میتواند به شکل مالکیت کامل شرکت خارجی یا مالکیت بخشی از آن باشد (سلنژن و هنارت[۷۵] ، ۲۰۰۷ :۴۱۹)
۲-۴-۵-۴ - درجه نفوذ سرمایه گذاری خارجی در کشور مقصد
برخی محققان معتقدند هر چه میزان سرمایه گذاری خارجی قبلی در کشور مقصد بیشتر باشد، عاملین محلی دارای تجربه مدیریتی بیشتری هستند و بنابراین برای شرکت های خارجی یافتن شرکای محلی مناسب راحت تر است. بنابراین میتوان فرض کرد هرچه درجه نفوذ سرمایه گذاری خارجی در کشور مقصد بیشتر باشد احتمال اینکه شرکتها روش های مشارکتی را برای ورود به بازار آن کشور انتخاب کنند بیشتر است ( رودریگوز[۷۶]، ۲۰۰۲)
۲-۴-۵-۶ - اعتبار و شهرت بین المللی در کشور هدف
انواع بنگاه‌های اقتصادی، از شرکت‌های کوچک تازه تأسیس تا شرکت‌های فرا ملیتی، به اهمیت رضایت مشتری[۷۷] پی برده‌اند. همگی آنها به خوبی درک کرده‌اند که حفظ مشتریان کنونی نسبت به جذب مشتریان جدید از سودآوری[۷۸] بیشتری برخوردار می‌باشد، در نتیجه واحد‌های بازاریابی از صرف وقت و هزینه در تبلیغات بی‌هدف دست کشیده و به تکنیک‌های حفظ و رضایت مشتری در کشور هدف توجه خود را معطوف نموده‌اند. بر‌خلاف ادعای سازمان‌های بسیاری در قابل سنجش بودن برنامه‌های بازاریابی و فرایند‌های سنجش رضایت مشتریان، عموماً اطلاعات غیر‌دقیق و گاهاً اشتباه آنها نتیجه شکست‌های بزرگ می‌شود. ( هیل[۷۹] ، ۲۰۰۰)
مهم‌ترین عامل سودآوری شرکت‌های موفق، مشتریانی هستند که ابتدا وفا‌داری و تعهد یک بنگاه اقتصادی را جهت ارضای نیاز‌هایشان و یا فراتر از آن حس و درک کرده باشند. این حس و درک مربوط به تمامی قمست‌های یک سازمان می‌باشد، بنابراین وفا‌داری سازمان‌ها و کارکنان آنها می‌تواند نقش اساسی در ایجاد وفا‌داری مشتریان ایفا نماید.
برخی سازمان‌ها امروزه به شناسایی اهمیت بهبود کارایی خود از طریق مدیریت ارزش‌های ورودی سازمان و تاثیر آن بر گروه‌های اساسی ذینفع سازمان خود، می‌پردازند. کاملاً روشن است که ذینفعان یک سازمان مهم‌تر از گروه‌های دیگر سازمان هستند، در حالی که اهمیت آنها از یک سازمان به سازمان دیگر متغیر است. اما به طور کلی آنها به سه گروه سهام‌داران، مشتریان  و کارکنان تقسیم می‌شوند که تلفیق ارزش‌های این سه گروه، سازنده ارزش‌های ریشه‌ای یک سازمان و معیار کارایی مدیریت آن سازمان را تعیین می‌کند. طبق نظریه‌ آقای فردریک ریچهلد[۸۰] این سه گروه در واقع نیرو‌هایی هستند که وفا‌داری آنها به سازمان موجب موفقیت تجاری آن سازمان خواهد گشت. (آدریان پاینه[۸۱] ،۲۰۰۶)
۲-۴-۶- ویژگی های ساختاری شرکت
ساختار سازمانی، راه یا شیوه های است که به وسیله آن فعالیت های سازمانی تقسیم،سازماندهی و هماهنگ می شوند. سازمان ها، ساختارهایی را به وجود می آورند تا فعالیت های عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و کارهای اعضاء را کنترل کنند. ساختار سازمانی تعیین کننده روابط رسمی و نشان دهنده سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و حیطه کنترل مدیران را مشخص می کند. همچنین ساختار سازمانی دربرگیرنده طرح سیستم هایی است که به وسیله آنها همه واحدها هماهنگ و یکپارچه می شوند و در نتیجه ارتباط مؤثر در سازمان تضمین خواهد شد.(استیفن رابینز[۸۲] )
سازمان ها از جهتی شبیه به اثرات انگشتانند. هر سازمانی، ساختار منحصر به فرد خود را داراست. با این وجود هیچ ساختاری نمی توان یافت که به طور کامل منحصر به فرد باشد. برای داشتن یک سازمان بهره ور(کارایی+اثربخش) باید از ابتدا ساختار مناسب آن تدوین شده باشد،که نقش خشت اول را بازی میکند، چرا که اگر سازمانی بر مبنای مأموریت های خود دارای ساختار مناسبی نباشد ولی دارای نیروهای متخصص و کارآمد باشد باز هم در نمی تواند به موفقیت های مورد انتظار با توجه به منابع دردسترس برسد، به عبارتی امکان بهره ور بودن سازمان زیر سئوال خواهد رفت.
۲-۴-۶-۱- ساختار قانونی شرکت
تعرفه ها و سهمیه بندی محصولات وارداتی،ایجاد شرکت های تابعه، تولید و عملیات مونتاژ را مطلوب می کند. قوانین تجارت و تولید و استانداردها وهمچنین ترجیحات محلی بر انتخاب روش ورود به بازار خارجی تأثیر دارند. به عنوان مثال ترجیحات محصولات ملی و ساخت وطن، شرکت ها را تشویق به سرمایه گذاری مشترک یا سایر توافقات قراردادی با شرکت های محلی می کند. این شرکاء محلی می توانند اطلاعاتی در مورد قوانین و استانداردهای تولید و تجارت فراهم کنند و نیز مذاکرات فروش را انجام دهند، تماس ها و کانال های توزیع محلی را ایجاد کنند.و همچنین تصویر خارجی [۸۳] را پخش کنند. زمانی که قوانین و استانداردهای تولید، شرکت ها را ملزم به انطباق و تعدیل قابل توجه در محصولاتش می کنند، شرکت ها اغلب امکانات تولید، مونتاژ و پردازش نهایی در بازارهای محلی ایجاد می کنند.( دی بوکرا، براون و فلتچر[۸۴] ، ۲۰۰۴ )
۲-۴-۶ – ۲- اندازه شرکت
در ادبیات، اندازه شرکت معمولاً با بهره گرفتن از درآمد یا تعداد کارکنان شرکت اندازه گیری شده است ( کوئر و همکاران ، ۲۰۰۷ : ۳۶۹)
با توجه به ریسک هزینه های ثابت، شرکتهای بزرگ علاقه بیشتری به سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارند. تحقیقات متعددی نشان داده اند بین اندازه شرکت و میزان صرف منابع در ورود به بازار خارجی رابطه مثبتی وجود دارد( کوئر و همکاران ، ۲۰۰۷ : ۳۷۰) و شرکت های بزرگتر مالکیت کامل را ترجیح می دهند، زیرا به منابع بیشتری دسترسی دارند ( زای ، ۲۰۱۰) و شرکت های کوچکتر ترجیح می دهند کنترل شعب خارجی خود را با شرکای محلی، به اشتراک بگذارند­(رودریگوز، ۲۰۰۲ : ۶۰۰ ) اما لوپز و همکارانش رابطه ای میان این دو نیافتند.


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 28 آذر 1400


فرم در حال بارگذاری ...

آذر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
جستجو
آخرین مطالب
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 
مداحی های محرم