« پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد بررسی آزمایشگاهی اکسایش الکتروشیمیایی فنل ...سایت دانلود پایان نامه : تحقیقات انجام شده با موضوع عقد مزارعه در قانون ... »

قابل قبول

< 90/0

۸۳۱/۰

TLI

شاخص تطبیقی توکر- لوییس

۴

قابل قبول

< 90/0

۸۹۷/۰

CFI

شاخص برازش تطبیقی

۵

برازش خوب

> 1/0

۰۹۳/۰

RMSEA

ریشه میانگین مجذورات تقریب

۶

۴-۵ خلاصه فصل
هدف تحلیل مدل­سازی معادلات ساختاری این است که معین کند مدل نظری تا چه حد به­وسیله داده ­های نمونه ­ای حمایت می­ شود. در این پژوهش، جهت تایید و برازش مدل مورد نظر از نرم­افزار LISREL که اولین نرم­افزار مدل­سازی معادله ساختاری است، استفاده شد. بررسی فرضیه ­ها با بهره گرفتن از آزمون رگرسیون و ضریب همبستگی با کمک نرم­افزار SPSS، بیانگر پذیرش هر سه فرضیه مورد آزمون در پژوهش حاضر بوده و نیز برازش مدل نظری با کمک نرم­افزار LISREL مورد تایید واقع گردید.
فصل پنجم
نتیجه ­گیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه
نتیجه ­گیری و بیان یافته­ ها یکی از مراحل بسیار مهم هر تحقیق محسوب می­ شود. در این مرحله، خروجی تجزیه­و­تحلیل­های مختلف به عنوان نتایج قابل استناد و پایه بحث­های علمی و پژوهشی مدنظر قرار می­گیرد. در این فصل به جمع­بندی نتایج اخذ شده از تجزیه­وتحلیل­ها و بیان یافته­های حاصل از این پژوهش می­پردازیم. بیان یافته­ ها و بحث در آن­ها پایه­ای برای کاربرد در زمینه مسئولیت­اجتماعی شرکت­ها و تصمیم ­گیری خرید مصرف­ کنندگان تلقی می­گردد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۲ بحث در یافته­ ها
با توجه به تجزیه­وتحلیل­های انجام گرفته و تایید تمامی فرضیه ­های تحقیق، نکات مهمی به شرح ذیل مورد اشاره قرار می­گیرد.
فرضیه اول: مسئولیت­اجتماعی شرکت بر ترفیع اثر مثبت معنی داری دارد.
در ارتباط با فرضیه اصلی اول که در آن به بررسی وجود رابطه بین عناصر مسئولیت­اجتماعی و ترفیع پرداخته شده، نتایج حاصل از تحلیل همبستگی نشان­دهنده تأیید این فرضیه است. ضریب مسیر متغیر مسئولیت­اجتماعی بر ترفیع (۵۲/۰)، با ارزش t برابر با ۶۸/۶ در سطح خطای ۰۱/۰ آماره مورد نظر معنادار است. این نتایج وجود رابطه مستقیم بین این دو متغیر را نشان می­دهد و در نتیجه فرضیه پژوهشی مورد تأیید قرار می­گیرد.
لو و باتاچاریا (۲۰۰۹) طی تحقیقاتشان عامل تبلیغات را بر رابطه بین مسئولیت­اجتماعی شرکت و ریسک ویژه شرکت موثر یافتند، بدین معنا که شرکت­هایی که هزینه تبلیغات بالایی دارند نسبت به شرکت­هایی که این هزینه را متحمل نمی­شوند، بهتر می­توانند ریسک ویژه خود را کاهش دهند. در مدل مورد بررسی آنان، تبلیغات به عنوان متغیر میانجی، نقش تعدیل کننده را در بین رابطه مسئولیت­اجتماعی شرکت و ریسک ویژه شرکت ایفا می­نماید. ما نیز در تحقیق حاضر معنی­دار بودن رابطه بین مسئولیت­اجتماعی شرکت و ترفیع را اثبات نمودیم و همچون لو و همکارش معتقدیم که شرکت­ها بواسطه تبلیغاتی که از خود و فعالیت­هایشان به مصرف­ کنندگان ارائه می­ دهند، آنان را از عملکردهای مسئولانه اجتماعی خویش آگاه می­سازند. عمده تفاوت تحقیق لو و باتاچاریا با پژوهش ما در نوع ابزار تبلیغاتی مورد بررسی می­باشد. بدین صورت که ما فعالیت­های تبلیغاتی را محدود به یک ابزار ننمودیم و تبلیغات را از نقطه نظر بار محتوایی و معنی­داری و از نگاه گستردگی و جامعیت مورد ارزیابی قرار دادیم.
فرضیه دوم: ترفیع بر تصمیم ­گیری خرید مصرف­ کنندگان اثر مثبت معنی داری دارد.
در ارتباط با فرضیه اصلی دوم که در آن به بررسی وجود رابطه بین عناصر ترفیع و تصمیم­­گیری خرید پرداخته شده، نتایج حاصل از تحلیل همبستگی نشان­دهنده تأیید این فرضیه است. ضریب مسیر متغیر ترفیع بر تصمیم­­گیری خرید (۴۹/۰)، با ارزش t برابر با ۴۱/۶ در سطح خطای ۰۵/۰ آماره مورد نظر معنادار است. این نتایج وجود رابطه مستقیم بین این دو متغیر را نشان می­دهد و در نتیجه فرضیه پژوهشی مورد تأیید قرار می­گیرد.
آیناوال و همکارانش در سال ۲۰۰۵ طی تحقیقاتشان بر روی ۳۱۵ مصرف ­کننده در صنعت مواد غذایی نیجریه به بررسی نقش تبلیغات بر رفتار خرید این مصرف­ کنندگان پرداختند. نتایج حاکی از آن بود که اگر پیام­های تبلیغاتی به گونه ­ای فراموش نشدنی و از طریق دهان به دهان در میان مصرف­ کنندگان منتشر شود، تاثیر بسیار عمیقی بر آنان گذاشته و با ایجاد حس جذابیت محصول در آن­ها، بر انتخاب مصرف ­کننده اثر می­ گذارد. نقطه متمایز تحقیق ما با پژوهش صورت گرفته توسط آیناوال و همکارانش در این است که ما در این تحقیق، متغیر ترفیع را با سازه­های تبلیغات کمی و کیفی مورد سنجش قرار دادیم. بدین معنا که هم تبلیغات را از نقطه نظر بار محتوایی و معنی­داری و هم از نگاه گستردگی و جامعیت مورد ارزیابی قرار دادیم. حال آنکه آنان از تبلیغات رسانه­ای، دهان به دهان و تخفیفات فروش به عنوان ابزارهای آگاه کننده مصرف ­کننده استفاده نمودند. مشابه با نتایج پژوهش آیناوال و همکارانش، با تایید فرضیه دوم تحقیق حاضر، به این مهم دست یافتیم که رابطه مستقیم بین عناصر ترفیع و تصمیم­­گیری خرید مصرف ­کننده وجود دارد.
فرضیه سوم: مسئولیت­اجتماعی شرکت بر تصمیم ­گیری خرید مصرف­ کنندگان اثر مثبت و معنی­داری دارد.
در ارتباط با فرضیه اصلی سوم که در آن به بررسی وجود رابطه بین عناصر مسئولیت اجتماعی و تصمیم­­گیری خرید پرداخته شده، نتایج حاصل از تحلیل همبستگی نشان­دهنده تأیید این فرضیه است. ضریب مسیر متغیر مسئولیت اجتماعی بر تصمیم­­گیری خرید (۶۲/۰)، با ارزش t برابر با ۳۱/۱۰ در سطح خطای ۰۵/۰ آماره مورد نظر معنادار است. این نتایج وجود رابطه مستقیم بین این دو متغیر را نشان می­دهد و در نتیجه فرضیه پژوهشی مورد تأیید قرار می­گیرد.
محمدیان و ختائی در پژوهش خود به بررسی رابطه میان عوامل روانی، اجتماعی و رفتار مصرف کننده سبز(حامی محیط زیست) در شهر تهران پرداختند. نتایج تحقیق آنان، رابطه نگرش­های زیست محیطی، هنجارهای فردی، اثر بخشی ادراک شده توسط مصرف ­کننده سبز و هنجارهای اجتماعی(بازدارنده) با ابعاد رفتاری مصرف کننده سبز (رفتار خرید مصرف کننده سبز، رفتارحفاظتی نسبت به محیط زیست و پشتیبانی از اقدامات زیست محیطی) را تأیید نمود. آنان بعد از آزمون فرضیه ­ها، این عوامل و ابعاد رفتاری را از نظر اهمیت اولویت بندی کردند. برای عوامل روانی و اجتماعی اولویت­ها عبارتند از: نگرش های زیست محیطی، هنجارهای اجتماعی (بازدارنده)، هنجارهای فردی، اثربخشی ادراک شده توسط مصرف کننده و اولویت ابعاد رفتاری مصرف کننده سبز عبارتند از: رفتار خرید مصرف کننده سبز، پشتیبانی از اقدامات زیست محیطی، رفتارهای حفاظتی نسبت به محیط زیست. نقطه اتصال پژوهش حاضر با این تحقیق این است که در هردو پژوهش اثرات عوامل زیست­محیطی بر مصرف­ کنندگان مورد بررسی قرار گرفته­است با این تفاوت که ما در پژوهش خود، اثر عامل محیط­زیست را به عنوان سازه­ای از متغیر مسئولیت­اجتماعی شرکت بر تصمیم خرید مصرف­ کنندگان بدون تفکیک آن­ها به گروه ­های حامی محیط­زیست بررسی نمودیم. علاوه بر آن اثرگذاری دو بعد دیگر CSR، (مسئولیت اخلاقی و مسئولیت تجاری) را نیز بر تصمیم خرید مصرف­ کنندگان ارزیابی کردیم. که با تایید فرضیه سوم مشخص شد مسئولیت­اجتماعی با ضریب مسیر ۰٫۶۲ بر تصمیم خرید مصرف­ کنندگان اثر می­ گذارد.
۵-۳ پیشنهادهای کاربردی تحقیق
با توجه به اینکه مدل پژوهش، بیانگر متغیرهایی است که به­ طور مستقیم و غیرمستقیم بر تصمیم ­گیری خرید مصرف­ کنندگان تاثیرگذار است، راهکارهای مهمی برای مدیران شرکت­های گوشتی، انجمادی، لبنی کاله و نیز سایر شرکت­های علاقه­مند ارائه می­گردد. امید است شرکت­ها با اجرای این پیشنهادات به اهداف عالی مدیریت بازاریابی خود دست یابند.
مدیران شرکت­ها با ایجاد دپارتمان بازاریابی ویژه اقدامات مرتبط با مسئولیت­اجتماعی شرکت و طراحی ساختار و بسیج منابع و امکانات مناسب برای آن، مصرف­ کنندگان را از جزئیات فعالیت­های اجتماعی شرکت آگاه سازند و بدین وسیله با افزایش رضایت مصرف­ کنندگان، موجبات افزایش فروش و سودآوری خود را فراهم نماید.
مدیران شرکت­ها اقدامات بشردوستانه همچون حمایت از بیماران خاص در جامعه، کمک به اقشار ضعیف جامعه، حمایت از کودکان بی­سرپرست، ارائه خدمات ویژه به مدارس، بیمارستان­ها و … را در راستای فعالیت­های خویش انجام داده و یا تقویت نمایند.
مدیران می­توانند با ساخت تصفیه­خانه­هایی جهت تصفیه پسماند کارخانه­ها، اقدامات حمایتی خود از محیط­زیست را به جامعه نشان دهند.
در راستای اقدامات زیست­محیطی، مدیران شرکت­ها می­توانند با مشارکت در برگزاری نمایشگاه­ها و همایشات حفاظت از محیط­زیست، خود را در زمره شرکت­های حامی محیط­زیست قرار دهند.
عرضه محصولات سازگار با محیط­زیست، محصولاتی که هم در فرایند تولیدشان و هم در هنگام مصرف آسیبی به محیط­زیست نرسانند.
طراحی بسته­بندی­های ویژه محصول، به­گونه ­ای که هم قابل بازیافت بوده و هم دارای تبلیغاتی اثربخش جهت حمایت مصرف ­کننده از محیط­زیست و طبیعت باشد.
شرکت­ها می­توانند با اعطای منابع مالی جهت حمایت و مشارکت در پروژه­ های دوستدار محیط­زیست، علاوه بر تاثیر بر جامعه مصرف­ کنندگان، موجب افزایش تمایل آنان به خرید از محصولات شرکت گردند.
شرکت­ها می­توانند با برنامه­هایی از قبیل خدمت­رسانی، آموزش و … در روز زمین، روز هوای پاک، اعیاد مذهبی و … به جوامع محروم، همراه با ترفیع ارزش­های علامت تجاری خود کمک نماید.


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 28 آذر 1400


فرم در حال بارگذاری ...

آذر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
جستجو
آخرین مطالب
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 
مداحی های محرم