۳-۶- روش کار
پس از اخذ مجوز از دانشگاه مبدأ با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه رودخانه، نسبت به گرفتن مجوزهای لازم اقدام شد و هماهنگیهای لازم با مدیران مدارس جهت همکاری با محقق صورت گرفت. سپس تعداد ۱۳۵ پرسشنامه تهیه و در بین نمونه پژوهش توزیع خواهد شد. توزیع ۱۵ پرسشنامه اضافی به دلیل احتمال ناقص بودن بعضی از پرسشنامهها و عدم عودت آن ها در نظر گرفته شده است. پس از جمع آوری پرسشنامهها داده های پژوهش حاضر در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.
۳-۷- روش تجزیه و تحلیل داده ها
داده های پژوهش حاضر در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه وتحلیل قرار میگیرند. در سطح توصیفی از شاخص های آماری نظیر فراوانی ، انحراف معیار و میانگین استفاده خواهد شد و در سطح استنباطی از آزمونهای آماری رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام و ضریب همبستگی پیرسون استفاده خواهد شد و در پایان پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامهها، داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار آماری spss تجزیه و تحلیل خواهند شد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- آمار توصیفی:
جدول ۱ – ۴ : درصد و فراوانی مربوط به سن آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
سن
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
۱۵
۹
۷٫۵
۷٫۵
۷٫۵
۱۶
۲۲
۱۸٫۳
۱۸٫۳
۲۵٫۸
۱۷
۴۱
۳۴٫۲
۳۴٫۲
۶۰٫۰
۱۸
۳۶
۳۰٫۰
۳۰٫۰
۹۰٫۰
۱۹
۱۰
۸٫۳
۸٫۳
۹۸٫۳
۲۰
۲
۱٫۷
۱٫۷
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
جدول فوق بیانگر سن آزمودنی هاست که بیشترین فراوانی ۴۱ نفربرابر ۳۴٫۲ % برای ۱۷ سال و کمترین ۲ نفر برابر ۱٫۷ % برای ۲۰ سال میباشد .
نمودار ۱ – ۴ : توزیع درصدی مربوط به سن آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
بیشترین درصد فراوانی ۳۴٫۲ % برای ۱۷ سال و کمترین ۱٫۷ % برای ۲۰ سال میباشد.
جدول ۲ – ۴ : درصد و فراوانی مربوط به جنسیت آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
جنسیت
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
دختر
۶۰
۵۰٫۰
۵۰٫۰
۵۰٫۰
پسر
۶۰
۵۰٫۰
۵۰٫۰
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
جدول فوق بیانگر جنسیت آزمودنی هاست که با فراوانی ۶۰ نفر برابر برای دختر و پسر میباشد .
نمودار ۲ – ۴ : توزیع درصدی مربوط به جنسیت آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
درصد فراوانی برای دو گروه برابر میباشد .
جدول ۳ – ۴ : درصد و فراوانی مربوط به پایه تحصیلی آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
پایه تحصیلی
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
اول
۳۸
۳۱٫۷
۳۱٫۷
۳۱٫۷
دوم
۴۰
۳۳٫۳
۳۳٫۳
۶۵٫۰
سوم
۳۰
۲۵٫۰
۲۵٫۰
۹۰٫۰
پیش دانشگاهی
۱۲
۱۰٫۰
۱۰٫۰
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
جدول فوق بیانگر پایه تحصیلی آزمودنی هاست که بیشترین فراوانی ۴۰ نفر برابر ۳۳٫۳ % برای پایه دوم و کمترین ۱۲ نفر برابر ۱۰ % برای پیش دانشگاهی میباشد .
نمودار ۳ – ۴ : توزیع درصدی مربوط به پایه تحصیلی آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
بیشترین درصد فراوانی ۳۳٫۳ % برای پایه دوم و کمترین ۱۰ % برای پیش دانشگاهی میباشد.
جدول ۱ – ۴ : درصد و فراوانی مربوط به معدل آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
معدل
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
کمتر از ۱۲
۱۶
۱۳٫۳
۱۳٫۳
۱۳٫۳
۱۲-۱۵
۴۲
۳۵٫۰
۳۵٫۰
۴۸٫۳
۱۵-۱۷
۲۴
۲۰٫۰
۲۰٫۰
۶۸٫۳
بالاتر از۱۷
۳۸
۳۱٫۷
۳۱٫۷
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
جدول فوق بیانگر معدل آزمودنی هاست که بیشترین فراوانی ۴۲ نفر برابر ۳۵ % برای ۱۵-۱۲ و کمترین ۱۶ نفر برابر ۱۳٫۳ % برای کمتر از ۱۲ میباشد
نمودار ۴ – ۴ : توزیع درصدی مربوط به معدل آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
بیشترین درصد فراوانی ۳۵ % برای ۱۵-۱۲ و کمترین ۱۳٫۳ % برای کمتر از ۱۲ میباشد .
جدول ۵ – ۴ : درصد و فراوانی مربوط به تحصیلات پدر آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
تحصیلات پدر
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
بیسواد
۱۵
۱۲٫۵
۱۲٫۵
۱۲٫۵
ابتدایی
۲۱
۱۷٫۵
۱۷٫۵
۳۰٫۰
سیکل
۲۱
۱۷٫۵
۱۷٫۵
۴۷٫۵
دیپلم
۴۴
۳۶٫۷
۳۶٫۷
۸۴٫۲
فوق دیپلم
۹
۷٫۵
۷٫۵
۹۱٫۷
لیسانس
۱۰
۸٫۳
۸٫۳
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
جدول فوق بیانگر تحصیلات پدر آزمودنی هاست که بیشترین فراوانی ۴۴ نفر برابر ۳۶٫۷ % برای دیپلم و کمترین ۹ نفر برابر۷٫۵ % برای فوق دیپلم میباشد .
نمودار ۵ – ۴ : توزیع درصدی مربوط به تحصیلات پدر آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
بیشترین درصد فراوانی ۳۶٫۷ % برای دیپلم و کمترین ۷٫۵ % برای فوق دیپلم میباشد .
جدول ۶ – ۴ : درصد و فراوانی مربوط به شغل پدر آزمودنی های شرکت کننده در پروژه حاضر
شغل پدر
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
بیکار
۵
۴٫۲
۴٫۲
۴٫۲
کارمند
۳۳
۲۷٫۵
۲۷٫۵
۳۱٫۷
کارگر
۱۸
۱۵٫۰
۱۵٫۰
۴۶٫۷
آزاد
۵۳
۴۴٫۲
۴۴٫۲
۹۰٫۸
کشاورز
۱۱
۹٫۲
۹٫۲
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰