« پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع امین زاده- فایل ۲۶ | فایل های پایان نامه درباره استفاده از ... » |
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
شکل ۲-۶ نمونه ای از خانه کیفیت را نشان میدهد (نورالنسا و همکاران، ۱۳۸۸)
چطور میتوانیم به آن برسیم؟ طرحهای فنی خاص احتیاجات برای ستون های مختلف
اهمیت نیازهای مختلف مشتریات
مشتری چه میخواهد؟
نیازهای مشخصی مشتری در ردیفهای مختلف
ارزیابی مشتری از محصولات رقبا
ماتریس ترجمه( ماتریس ارتباط) ارتباط بین نیازهای مشتریان و پارامترهای فنی که میتواند بصورت قوی، متوسط،ضعیف رتبه بندی شود
ارزیابی فنی محصولات رقبا
چقدر از هرپارامتر فنی موردنیاز است مشخصات کمی
اهمیت مشخصه های فنی مختلف
ماتریس ارتباط( تعامل بین پارامترهای فنی )
شکل شماره ۲-۶ نمونه ای از خانه کیفیت
منبع : نورالنسا و همکاران ۱۳۸۸
۲-۳-۷ مدل هفتs مک کنزی
دردهه۱۹۹۰ مدل مک کنزی بر تمام روش های دیگر فائق آمد، مدلی که در گروه مشاوران مک کنزی توسط واتر من[۲۱]و پترس [۲۲]توسعه یافته بود. این مدل بیان میکرد که ۷ عامل درونی بر موفقیت شرکت موثر هستند. مدل هفت s مک کنزی، یک چهارچوب و مدل مدیریتی است که هفت عامل را جهت سازماندهی یک شرکت در یک نگاه کل و موثر بیان میسازدعوامل که با یک دیگر نحوه عملکرد شرکت را تعیین میکنند این عوامل همگی با یکدیگر درارتباط هستند بی توجهی به یکی میتواند موجب بروز مشکلاتی برای کل شرکت شود. اما این هفت s شامل موارد زیر میباشد:
درمرکز این عوامل ارزش های مشترک قرار گرفته است، اعتقادات، باورها و اهداف که بین بخشی محتلف شرکت مشترک هستند.
برنامه هایی که شرکت برای بهره گیری از منابع محدودش در جهت رسیدن به اهدافش دارد. اهدافی پیرامون محیط، مشتریان، رقابت و……….
روش و ساختار ارتباطی که واحدهای مختلف سازمان از آن طریق با یکدیگر برقراری میکنند تمرکز، عدم، تمرکز، ماتریسی و شبکه ای……
ساز و کارها و فرایند هایی که از طریق آنها کارها در شرکت انجام میپذیرد. نظیر سیستم های مالی، کارگزینی، ترفیع کارکنان، سیستم های اطلاعاتی و….
تعداد ونوع کارکنان سازمان
دراینجا سبک های مختلف مدیریت و شیوه های گونان فرهنگ سازمانی مورد ارزیابی قرار میگیرد.
مهارت های مشخص کارکنان به صورت انفرادی و یا مهارت های ویژه ی سازمان
که هریک از عوامل مذکور به ترتیب زیر دسته بندی میشوند:
نرم افزار : ارزش های مشترک، مهارت ها، سبک و شیوه، نیروی انسانی
فرم در حال بارگذاری ...