-
- در فاکتورهای مشخص شده پذیرش فرآیندهای مدیریت زنجیره تامین، ۳ مورد اتلاف منابع در حال رخ دادن است؛ که عبارتند از: سنجه ۳۱ (اطلاع رسانی به مصرف کنندگان)، سنجه ۳۴ (راهگشایی در بهینه سازی اطلاعات) و سنجه ۳۵ (همکاری چند جانبه با تامین کنندگان)؛ که در این موارد، سنجه ۳۵ (همکاری چند جانبه با تامین کنندگان) باید بیشتر مورد بازنگری توسط مدیران مدیریت زنجیره تامین قرار گیرد. زیرا پاسخ دهندگان از عملکرد سازمان رضایت دارند، اما مدیران باید توجه داشته باشند که تلاش فعلی بر ویژگی های این قسمت غیرضروری و زائد است. به عبارت دیگر منابع اختصاص یافته به این ویژگیها بیش از مقدار مورد نیاز است و باید جای دیگری مصرف شوند.
-
- در فاکتورهای مشخص شده پذیرش فرآیندهای مدیریت زنجیره تامین، یک مورد اولویت پایین در حال وقوع است؛ که سنجه ۲۸ (مطابقت سفارشات دریافتی) می باشد؛ باید بیشتر مورد بازنگری توسط مدیران مدیریت زنجیره تامین قرار گیرد. زیرا سطح عملکرد در اینجا پایین است، اما مدیران نباید در این بخش تمرکز زیادی داشته باشند. زیرا مشخصه های ادراک شده خیلی مهم نیستند و منابع محدود باید خرج شود.
-
-
-
- در فاکتورهای مشخص شده پذیرش فرآیندهای مدیریت زنجیره تامین ، ۲ سنجه در ناحیه “اینجا تمرکز کنید"؛ قرار گرفته است که عبارتند از: سنجه ۳۲ (کمک از تامین کنندگان) و سنجه ۳۳ (توانایی جبران ضرر خدمات)؛ که در این موارد، سنجه ۳۳ (توانایی جبران ضرر خدمات) باید بیشتر مورد بازنگری توسط مدیران مدیریت زنجیره تامین قرار گیرد. زیرا نیازمند توجه فوری جهت بهبود است. نکته اساسی این است که ناتوانی برای شناسایی مشخصه ها در اینجا موجب رضایت پایین مشتری می شود. در حقیقت تلاش برای بهبود باید در بالاترین اولویت قرار گیرد، زیرا ضعف اساسی در این ناحیه می باشد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
-
- در فاکتورهای مشخص شده پذیرش فرآیندهای مدیریت زنجیره تامین، ۲ سنجه در ناحیه “کار خوب را ادامه دهید"؛ قرار گرفته است، که عبارتند از: سنجه ۲۹ (پیش بینی نیازهای آتی مصرف کنندگان)و سنجه ۳۰ (تنظیم ظرفیت ارائه خدمات)؛ که در این موارد، سنجه ۲۹ (پیش بینی نیازهای آتی مصرف کنندگان) باید بیشتر مورد بازنگری توسط مدیران مدیریت زنجیره تامین قرار گیرد. زیرا در این وضعیت باید کار خوب را حفظ کرد و ادامه داد. این قسمت به عنوان قوت اصلی سازمان در نظر گرفته شده و باید ادامه یابد.
۵-۶ ) محدودیت های تحقیق
به دلیل روابط پیچیده و چند بعدی متغیرها و خروجی ها، اکتفا کردن به پرسشنامه برای سنجش این روابط کافی نمی باشد. اگر پاسخ دهندگان، اطلاعات تحریف شده را ارائه دهند، معیارهای عینی برای ارزیابی پاسخ های دریافتی وجود ندارد.
استفاده از پرسشنامه (اندازه گیری ذهنی) برای متغیرهایی که داده های عینی برای آن ها وجود ندارد، را با مشکل روبرو می کند که از محدودیت های پژوهش می باشد.
به دلیل عدم کاربرد تحقیقات قبلی که شاید ناشی از عدم توجه به آرای قبلی کارکنان باشد، آنها چندان رغبتی به تکمیل پرسشنامه نداشتند.
از محدودی های دیگر تحقیق حاضر، عـدم تجمـع آزمودنی ها در محـل کـار اسـت؛ زیـرا کارکنـان بـه دلیـل موقعیت شغلی به صورت دائم و همـه روزه در یـک محـل حضور نداشتند و دسترسی به آنـان در یـک زمـان خـاص برای توزیع پرسشنامه امکان پذیر نبود. بنـابرایـن، توزیـع پرسشنامه در روزهای مختلف انجـام گردیـد و بـه همـین خاطر ممکن است متأثر از نظرات سایرین باشد.
۵-۷) پیشنهادات برای تحقیقات آتی
-
- پیشنهاد می شود، بررسی تاثیر وجود واحد مجزا زنجیره تامین در ساختار سازمانی بر عملکرد شرکتهای گاز استانی، در تحقیقات آتی مورد توجه قرار گیرد.
-
- در تحقیقات آتی، مدلسازی زنجیره تامین با توجه به شرایط و محدودیتهای شرکتهای گاز استانی، در شرایط عدم قطعیت، مورد بررسی قرار گیرد.
-
- در تحقیقات آتی، شناخت اصول پایه ای مدیریت زنجیره تامین در شرکتهای گاز استانی، مورد بررسی و توجه قرار گیرد.
-
- بررسی ظرفیت مدیریت زنجیره تامین در سازگاری با نوآوری های تکنولوژیک و نوین در شرکتهای گاز استانی مورد توجه قرار گیرد.
منابع و مآخذ
منابع فارسی
-
- آذر، عادل و مومنی، منصور (۱۳۸۷)، آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات سمت، تهران، جلد اول.
-
- آذر، عادل و مومنی، منصور (۱۳۹۰)، آمار و کاربرد آن در مدیریت (تحلیل آماری)، انتشارات سمت، تهران، جلد دوم.
-
- آذر، عادل ؛ تیرزو، علی ؛ مقبل باعرض ، عباس و انواری رستمی ، علی اصغر (١٣٨٩). طراحی مدل چابکی زنجیره تأمین؛ رویکرد مدل سازی تفسیری -ساختاری ، مدرس علوم انسانی -پژوهش های مدیریت در ایران، دوره ١۴، شماره ۴، صفحه ١-٢۵.
-
- آذر، عادل، علی محمدلو مسلم، مقبل باعرض عباس و احمدی پرویز، “طراحی چارچوبی برای اندازه گیری کیفیت خدمات در زنجیره تامین"، چشم انداز مدیریت صنعتی، شماره ۶، تابستان ۱۳۹۱، ص ص۲۴-۹.
-
- آذر، عادل ، علی محمدلو، مسلم (١٣٨۶ )، طراحی مدل ریاضی مدیریت موجودی در زنجیره تأمین، فصلنامه علمی -پژوهشی پژوهش های مدیریت ، دوره ١١ ، شماره ٣. صص ۱۸-۲۹.
-
- استدلر، هارتموت ؛ کیلگر، کریستوف(۱۳۸۰)، مدیریت زنجیره تامین و برنامه ریزی پیشرفته ، ترجمه: عسگری ، نسرین ، زنجیرانی فراهانی ، رضا، تهران ، انتشارات ترمه.
-
- احمدی، حسین(۱۳۸۴)، مدیریت زنجیره تامین، چاپ اول ، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی.
-
- اشتدلر، هارتموت؛ کیلگر، کریستوف (۱۳۸۵)، مدیریت زنجیره تامین، ترجمه عسگری نسرین و زنجیرانی فراهانی رضا، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه امیرکبیر.
-
- تیموری، ابراهیم؛ احمدی، مهدی(۱۳۸۸)، مدیریت زنجیره تامین؛چاپ اول، مرکز انتشارات دانشگاه علم صنعت
-
- جعفرنژاد، احمد و شهایی، بهنام (١٣٨۶)، مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک ، کتاب مهربان نشر، تهران
-
- جولای، فریبرز و بهزاد هزارخوانی (١٣٨۵)، عارضه یابی و شناسایی گلوگاه های زنجیره تأمین کالا در شرکت ملی نفت ایران ، شرکت ملی نفت ایران
-
- جلالی ، علی اکبر؛ مژدهی ، ناهید؛ مهربان ، امیر رضـا (١٣٨۶). لجسـتیک الکترونیکـی و نقـش و اهمیـت آن در مدیریت زنجیـره تـامین ، نخسـتین کنفـرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیسـتم هـای اطلاعات .تهران
-
- حافظ نیا، محمد رضا (۱۳۸۲) مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران، انتشارات سمت.
-
- حیدری، مجید ( ۱۳۸۹)، راهنمای سنجش روایی و پایایی در پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی. مشهد، جهاد دانشگاهی، چاپ اول.
-
- خاکی، غلام رضا(۱۳۸۷). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، کانون فرهنگی انتشارات داریت، تهران، چاپ دوم.
-
- ربانی، مسعود ؛ جعفر رزمی ، ندا معنوی زاده (۱۳۸۳)، یک ساختار پیشنهادی برای سنجش عملکرد مدیریت زنجیره تامین در صنایع ایران، اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین. تهران.
-
- رزمی، جعفر ؛ سمیه دهقان(۱۳۸۳) ، نقش فناوری اطلاعات در زنجیره تامین ، بکارگیری و پیاده سازی آن ، مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین ، تهران.
-
- رزمی، جعفر ؛ اکبری جوکار، محمدرضا ؛ کرباسیان، سعید (۱۳۹۱)، ارائه یک مدل نوین پشتیبانی تصمیم گیری جهت برنامه ریزی، ارزیابی و انتخاب بازار در زنجیره تامین , پژوهشنامه بازرگانی , شماره ٣٠, صص ١١٩-١۴٢.
-
- سرایی،حسن (۱۳۸۹).مقدمه ای بر نمونه گیری در تحقیق،تهران،انتشارات سمت.
-
- سرمد، زهره و دیگران(۱۳۷۸). روش های تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات آگاه، تهران، چاپ دوم.
-
- سکاران، اوما (۱۳۸۶)، روش های تحقیق در مدیریت ، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی ، انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، تهران.
-
- سهرابی روح الله ؛ کزازی، ابوالفضل و عمید امین (١٣٨٨)، بررسی مسائل اصلی فرایند خرید و تدارکات کالا در شرکت ملی نفت ایران براساس تئوری محدودیتها (TOC) با هدف چابکی زنجیره تأمین، سومین کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین. تهران.
-
- سید حسینی، سید محمد؛ اسدی نیا، شبنم (١٣٨۴)، مدیریت تولیـد و خـدمات بـرای مدیران اجرایی ، جلد اول ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات تهران.
-
- شادمهری، سینا. (١٣٨٨). ارائه اصول پیشنهادی برای نابسازی مدیریت زنجیره تامین. ماهنامه اندیشه گستر سایپا، صص ۵٣-۵٩. کرمانشاهی ، علی؛ سپهری ، مهدی. (١٣٨۴). استراتژی مهندسی مجدد در تحول سازمانی. سومین کنفرانس بین المللی مدیریت. تهران.
-
- شفیعی، مرتضی ؛ رضایی ذبیح الله ، ابراهیمـی عبـاس (١٣٨٨) ،ذمـدیریت راهبـردی زنجیـره تـامین ، تهران ، انتشارات ترمه .
-
- شفیع زاده ، رضا (۱۳۸۹)، چالش ها و راهکارهای فراروی مدیریت زنجیره تامین ، مجموعه مقالات ششمین کنفرانس مدیریت زنجیره تامین، تهران.
-
- صالحی، ج.،(۱۳۹۰) “شناسایی عوامل موثر در پیاده سازی سیستم تولید بهنگام در ایران"، دومین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین.
-
- طبیبی، سید جمال الدین و دیگران (۱۳۹۰). تدوین پایان نامه، رساله، طرح پژوهشی و مقاله علمی؛ تهران، انتشارات فردوس، چاپ دوم.
-
- کلاین؛ پل (۱۳۹۰)، راهنمای آسان تحلیل عاملی، تهران: انتشارات سمت، چاپ اول.
-
- مقیمی، محمد(۱۳۸۶)، روش مورد کاوی و کاربردهای آن در علوم انسانی، فصلنامه حوزه و دانشگاه، دوره ۱۱، شماره ۱۹، صص ۶۷-۹۹.
- محمدی رنجبرانی، داریوش ؛ مدرس یزدی ، محمد(۱۳۸۵)، رویکرد مصداقی سنجش عملکرد زنجیره عرضه همراه با مطالعه موردی در صنعت خودرو، فصلنامه دانش مدیریت ، سال ١٩، شماره ٧۵، صص ٧۵-١٠٢.