۱۳-درمورد بیماری قند مطالبی را جمع آوری وارائه کند.دانش، درک وفهم.ب) نگرش ها۱- در برابر وسوسه های اعتیاد مقاومت پیدا کند .عاطفی – روان حرکتی۲-با بیماران عصبی وهورمونی که شکل ظاهری غیر معمول یاواکنشهای غیرارادی دارند، برخورد صحیحی داشته باشند.عاطفی – روان حرکتی۳- به چگونگی رشد بدن خود اهمیت دهد.عاطفی – روان حرکتی۴- به اهمیت بیماری های خاص مثل بیماری قند توجه کند.درک و عاطفی، دریافت۵- درباره ی واکنش های روزمره ی بدن خود کنجکاو باشد.درک و عاطفی، دریافت
نوجوانی و بلوغ
هدف کلی : آشنایی با چگونگی پیدایش بلوغ و تغییرات ناشی از آن
جدول ۲-۱۱- اهداف جزئی فصل یازدهم کتاب علوم تجربی سال سوم راهنمایی
لیست اهداف جزئی در برنامه قصد شده
حیطه و نوع اهداف
الف ) دانستنی ها و مهارت ها
۱- مفهوم رشد را بیان کند.
دانش
۲- چگونگی رشد را در مراحل زندگی انسان بشناسد.
دانش
۳- دوران نوجوانی را معرفی کند. دانش
دانش
۴- بلوغ و انواع آن را معرفی کند. دانش
دانش، درک وفهم، تجزیه وتحلیل
۵- مفهوم صفات ثانویه ی جنسی را بیان کند.
دانش، درک وفهم
۶- اهمیت غده های جنسی و هورمونهای مربوط به آن را بشناسد.
دانش
۷- تغییرات عاطفی دوران بلوغ را بیان کند.
دانش، درک وفهم
۸- با انواع واکنش های دفاعی آشنا شود.
دانش، درک وفهم
۹- شتاب رشد انسان را در مراحل زندگی بررسی کند.
دانش، درک وفهم
۱۰-مثالهایی ازرشدرا درزندگی خودومحیط پیرامونشان بیان کند.
روان حرکتی : مشاهده و تقلید و پاسخ دادن
۱۱- جنبههای مختلف بلوغ را با یکدیگر مقایسه کند.
دانش،درک-وفهم؛ قضاوت
۱۲- ارتباط غده های جنسی و صفات ثانویه ی جنسی را بیان کند.
دانش، درک وفهم.
۱۳-اهمیت ایمنی خاطررادرموقعیت های مختلف زندگی بیان کند.
دانش، درک وفهم
۱۴-گوناگونی واکنشهای دفاعی رادرزندگی روزمره ی خود بررسی کند.
عاطفی، پاسخ دادن
ب) نگرش ها
۱ باتغییرات جسمی و روحی خود د دوران بلوغ آگاهانه برخورد کند.
عاطفی، دریافت کردن
۲-برای رهایی ازبحران های دوران بلوغ به دنبال روش های صحیح باشد.
عاطفی، پاسخ دادن
۳- بلوغ را یک اتفاق تلخ ، وحشتناک یا خجالت آور تلقی نکند.
عاطفی، پاسخ دادن
۴- از واکنش های دفاعی به مثابه ی ابزاری سودمند در موقعیتهای مناسب وبرای پیشرفت استفاده کند .
عاطفی، ارزش گذاری
۵- راه صحیح یافتن پاسخ کنجکاوی های خود را بیابد.
عاطفی،سازماندهی ارزشها
تولید مثل
هدف کلی –آشنایی با انواع تولید مثل در گیاهان و جانوران
جدول ۲-۱۲ اهداف جزئی فصل دوازدهم کتاب علوم تجربی سال سوم راهنمایی
لیست اهداف جزئی در برنامه قصد شده
حیطه و نوع اهداف
الف ) دانستنی هاو مهارت ها
۱-بتوانداهمیت تولیدمثل واهداف آنرادرجانداران بیان کند.
دانش، درک وفهم
۲-تفاوت تولیدمثل رابا سایر ویژگی های جانداران بداند.
دانش
۳- مفهوم تولید مثل جنسی را بگوید.
دانش، درک وفهم
۴- اهداف تولید مثل جنسی و غیر جنسی را مقایسه کند.
دانش، درک وفهم
۵- با تولید مثل رویشی گیاهان آشنا باشد.
دانش
۶-بتواند کپک نان ر ارشد دهد و هاگ هایش رابررسی کند.
دانش،درک-فهم،تجزیه-تحلیل
۷-دربررسیهای علمی،ابزارمواد مختلف رابه طورمناسب به کار برد.
دانش،درک وفهم، کاربرد.
۸- تفاوت هاگ و گامت را بیان کند.
دانش
۹- گرده افشانی و لقاح را توضیح دهد.
درک وفهم، و تجزیه و تحلیل
۱۰- گل های نر- ماده را شناسایی کند.
دانش
۱۱- با بخش های گل آشنا باشد.
دانش
۱۲- چگونگی تولید دانه را بداند.
دانش
۱۳تولید لوله ی گرده رابررسی کندو مشاهدات خود رابه درستی ارائه دهد.
درک وفهم، تجزیه و تحلیل
۱۴-اهمیت لقاح داخلی رانسبت به لقاح خارجی بیان کند.
درک وفهم، تجزیه و تحلیل
۱۵- با غدد جنسی و طرز کار آن آشنا شود.
دانش
ب) نگرش ها
۱- به اهمیت گل به عنوان بخش مولد دانه توجه داشته باشد .
عاطفی، دریافت کردن
۲- چیدن بی مورد گل را مترادف از بین بردن نسل گیاه بداند .
عاطفی، پاسخ
۳- تولیدمثل جنسی را پدیده ای برای ایجاد گوناگونی جانداران بداند.
عاطفی، پاسخ
۴- به کوشش های علمی و عملی دانشمندان و کشاورزان برای تولید محصولات گیاه بهتر ارج بگذارد .
عاطفی، ارزش گذاری
۵- به نظم و هماهنگی خارق العاده در اندام های تولید مثلی نر و ماده برای تولد یک نوزاد با دیده ی احترام بنگرد .
عاطفی، ارزش گذاری
۶- به دنیا آمدن یک جاندار جدید را نشانه ی اراده ی الهی برای بقای نسل جانداران بداند .
عاطفی،سازماندهی ارزشها
-
- Intended curriculum. 2 .Operational curriculum. 3. Attainded curriculum↑
-
- .Saylor & Alexander. ↑
-
- ۲٫ Eisner. ↑
-
- .Formative evaluation. ↑
-
- . Summative evaluation. ↑
-
- .(TIMSS) The Third International Mathematics and Science Study ↑
-
- .Intended Curriculum ↑
-
- .Operational Curriculum ↑
-
- ۱- تعریفی ازپیشرفت گرایان از برنامه درسی در مقابل رویکرد سنتی که فقط یادگیری محتوا را برنامه درسی آموخته شده تلقی میکند. ↑
-
- . Objectives. ↑
-
- .john. E.Colman. ↑
-
- .Teacher. ↑
-
- .Student. ↑
-
- .Content۶٫ Teaching Strategies ↑
-
- ۱٫ Teaching Strategies ↑
-
- Time. ↑
-
- .Space Environment. ↑
-
- .Evaluation metod. ↑