سیف، علی اکبر (۱۳۸۹). روان شناسی پرورشی نوین، تهران: انتشارات آگاه.
شهرآرای، مهرناز، فرزاد، ولی اله و زارعی، علیرضا (۱۳۸۴). رابطه بین سبک های اسنادی و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال دوم رشته ریاضی، نشریه روانشناسان ایرانی، دوره اول، شماره، ۴٫
شیخ الاسلامی، راضیه (۱۳۷۷). بررسی ارتباط بین سبک اسناد و هسته کنترل با پیشرفت تحصیلی با توجه به متغیرهای هوش، جنسیت و زمینههای خانوادگی، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شیراز.
شیبانی، مهناز و اخوان تفتی، ام البنین (۱۳۸۸)، اثربخشی آموزش “مکان کنترل” بر اساس رویکرد شناختی بر عزت نفس دانش آموزان دختر دچار افت تحصیلی، مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان، دوره ۱۲، شماره ۵٫
فتحی آشتیانی، علی (۱۳۷۴). بررسی تحولی تصور از خود، حرمت خود، اضطراب و افسردگی در نوجوانان تیزهوش و عادی، پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
قرآن کریم، سوره آل عمران، آیه ۱۴۵٫
قرآن کریم، سوره انعام، آیه ۷۰٫
کریمی، یوسف(۱۳۷۵). نظریه اسناد و کاربرد آن در آموزش و پرورش. نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، شماره ۱ و ۲، ص ۵۱-۳۲٫
کیامنش، علیرضا (۱۳۷۹). ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در ایران، نشریه گفتگو، ص ۱٫
ماسن، پی. اچ. کیگان،جی. هوستن،آی، کا.کانجر، جان،جین،وی. رشد و شخصیت کودک. (ویرایش هفتم). ترجمه مهشید یاسا یی.(۱۳۸۳). تهران: ماد.
مدیری، مهرداد (۱۳۷۴). بررسی ارتباط بین سبک اسناد، عزت نفس و وضعیت اجتماعی –اقتصادی با عملکرد دانش آموزان پسر سال سوم تجربی دبیرستانهای اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
مشیری تفرشی، منیژه (۱۳۷۸). نقش عزت نفس در پیشرفت تحصیلی، نشریه رشد معلم، شماره، ۱۷۸٫
میرصدوقی، حسین (۱۳۸۰). بررسی ارتباط بین سبک های اسناد علی، سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه، نشریه مینوی خرد، شماره، ۱٫
براندون، ناتاییل .(۱۳۷۱). «روانشناسی حرمت نفس»، ترجمه: جمال هاشمی، شرکت سهامی انتشار.
منابع انگلیسی
Allen, G. & Dietrich, A. (1991, April). Student difference in attribution and motivation. Paper presented at the annual meeting of the western Psychology Research Association. Chicago.
Bandura, A. (1983). Social learning theory. Englewood cliffs, NJ: Prentice– Hall, Inc.
Beck, A. T. (1976). Cognitive therapy and the emotional disorders. New York: International Universities Press.
Brideges, K. R. (2001). Using attributional style to predict academic performance: How does it to campare traditional methods? Personality and individual diffrences, 31, 723-773.
-
- ۲- Bridges ↑
-
- ۳- Rothoman ↑
-
- ۴- Salvoverg ↑
-
- -Turvey ↑
-
- -Fishkin ↑
-
- – Choi & Han ↑
-
- – Fibel & Hal ↑
-
- – attribution styles questionnaire ↑
-
- – Seligman, & Piterson ↑
-
- – Abramson ↑
-
- – self- confidence questionnaire ↑
-
- – Cooper-smith ↑
-
- – Ozolins ↑
-
- – Reeve ↑
-
- – Rutter ↑
-
- – Weiner ↑
-
- – Abramson ↑
-
- – Seligman ↑
-
- – Teasdale ↑
-
- – Helplessness ↑
-
- – Maier ↑
-
- – Peterson ↑
-
- – Roth ↑
-
- -Hess & Holloway ↑
-
- – traitlike ↑
-
- – Fincham ↑
-
- -Bradury ↑
-
- -attribution ↑
-
- – Suzzy ↑
-
- – Mr. Bousch ↑
-
- – Frank ↑
-
- – Gendolla ↑
-
- -Abele ↑
-
- – social learning theory ↑
-
- – Pervin & john ↑
-
- – achievement motivation ↑
-
- – Volpe & Levin ↑
-
- – Morris ↑
-
- – Cooper -Smite ↑
-
- – behavioral confidence ↑
-
- – emotional confidence ↑
-
- – spiritual confidence ↑
-
- – similarity ↑
-
- – authoritarian parent ↑
-
- – neglectful parent ↑
-
- – indulgent parent ↑
-
- – Masen ↑
-
- – Beck ↑
-
- – James ↑
-
- – Kelley ↑
-
- ۲- Gama, Jesuse & Meyrelles ↑
-
- – Allen & Dietrich ↑
-
- – Hamachek ↑
-
- – Cheng ↑
-
- – Ganfrien & Bartelto ↑
-
- – Grogolu, Schiler, & Valberg ↑
-
- – Egsespowers & Idoen ↑
-
- – Prat & Insman ↑
-
- – Racio ↑
-
- – kukla ↑
-
- -Vollrand ↑
-
- – Forieter ↑
-
- – Lidrise ↑
-
- – Krejcie & Morgan ↑
-
- – attribution styles questionnaire ↑
-
- – Cronbach ↑