« دانلود منابع پژوهشی : رابطه کمال گرایی و حرمت خود با پیشرفت تحصیلی در ...دانلود پژوهش های پیشین درباره بررسی نقش فروش الکترونیکی محصولات بیمه ... »
 

مدیریت

 

۷۴۵/۰

 

۳۸۳/۴

 

۱۲۲

 

۰۰۰/۰

 

شکل ۴-۴: بررسی ابعاد فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان­های (قوی و متوسط)
و همچنین ملاحظه می شود از مقایسه سازمان­های دارای قوی و متوسط در فناوری اطلاعات و ارتباطات می­توان استنباط نمود که اختلاف میانگین در ابعاد مدیریت و اینترنت نسبت به بقیه ابعاد بیشتر می­باشد.
فصل پنجم
نتیجه ­گیری و پیشنهادات

۵-۱- مقدمه

در این فصل با توجه به نتایج بدست آمده در فصل چهارم اقدام به بررسی اهداف پژوهش پرداخته خواهد شد. نخست به بیان نتیجه ­گیری کلی در زمینه موضوع تحقیق اقدام گشته، پس از آن پیشنهادهایی عملی برای سازمان­ها و پیشنهادهایی برای محققین به منظور بررسی دیگر زوایای ارتباطات بین سازمانی ارائه گردیده است و در نهایت به محدودیت­هایی پژوهش حاضر نیز پرداخته خواهد شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۲- نتیجه ­گیری

سازمان­ها یکی از ارکان اصلی دنیای امروز را تشکیل می­ دهند که برای پاسخگویی به مطالبات افراد و سازگاری با جهان اطراف، نیاز به تغییرات ساختاری دارند؛ تغییراتی که به دلیل پیچیدگی، در یک بعد امکان پذیر نبوده و باید ابعاد مختلفی داشته باشند. یکی از ابعاد توسعه پذیری سازمان­ها جهت پاسخگویی به نیازهای جدید، روابط بین سازمان­ها می باشد.
وجود سازمان وابسته به ارتباطات است و هر مدیری معمولا بیشتر وقت خود را صرف برقرار کردن ارتباط می‌کند. برای ایجاد هماهنگی بین عناصر مادی و انسانی سازمان به صورت یک شبکه کارآمد و موثر، برقراری ارتباطات مطلوب ضروری است، زیرا وقتی ارتباطات برقرار نشود، فعالیت سازمان متوقف می‌شود و در واقع می‌توان گفت که مدیریت کارساز به برقراری ارتباطات موثر بستگی دارد. اکثر مواردی که مدیران و سازمان ها برای حفظ یکپارچگی سازمان، مدیریت، ایجاد خلاقیت، برآورده کردن انتظارات و انجام تعهدات نیاز دارند وابسته به ایجاد یک ارتباط موثر و مناسب در سازمان است.
وجود ارتباطات مؤثر و صحیح، همواره یکی از عوامل مهم توفیق در سازمان برشمرده شده است. که اگر ارتباطات صحیح در سازمان برقرار نباشد، گردش امور مختل می­ شود. ارتباطات در سازمان از چنان اهمیتی برخوردار است که می­توان نخستین وظیفه مدیران را توسعه و تقویت ارتباطات دانست.
فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان­­ها را از راه­های مختلفی تحت تأثیر قرار می­دهد. به طور خلاصه، مهارت­ های مورد نیاز افراد را دگرگون می­ کند، شغل­ها و راه­های انجام آنها را تغییر می­دهد، ارتباط بین افراد و بخش­های مختلف در درون سازمان را دگرگون می­ کند و ممکن است برخی از ارتباطات خارج از سازمان با مشتریان و تأمین­کنندگان را تحت تأثیر قرار دهد. به حتم فناوری یک فاکتور اصلی در تعیین نوع اطلاعات قابل دسترس مدیریت و چگونگی استفاده از اطلاعات و در نتیجه چگونگی اداره سازمان می­باشد.
امروزه سیستم­های اداری، سیستم­های بین­ المللی هستند که وظیفه اصلی آنها، ایجاد ارتباط و بهبود ارتباطات است. ارتباطات رمز بقای سازمان­ها و تداوم فعالیت­هاست که به فناوری اطلاعات وابستگی بسیاری دارد.
فناوری اطلاعات مربوط به سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر برای پردازش، ذخیره­سازی و انتقال اطلاعات می­باشد و موجب ایجاد دگرگونی و تحول در سازمان­ خواهد شد و بر ساختار سازمان نیز تأثیر خواهد داشت. فناوری، ارتباطات سازمان­ها با مشتریان، تأمین­کنندگان و همکاران را نیز تحت تأثیر قرار می­دهد و سازمان­ها به وسیله فناوری با یکدیگر همکاری می­ کنند. بنابراین با توجه به اینکه هدف این پژوهش تدوین راهکارهای بهبود ارتباطات بین سازمانی با تمرکز بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه­های اجرایی شهرستان هندیجان است در این بخش نتایج بررسی اهداف پژوهش مطرح می­ شود.

۵-۲-۱- وضعیت ارتباطات بین سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه­های اجرایی شهرستان هندیجان

براساس نتایجی که در فصل چهارم به آن اشاره شد، ارتباطات بین سازمانی در دستگاه­های اجرایی شهرستان هندیجان در سطح متوسط قرار دارد و از سوی سازمان­ها مورد توجه نیست و پرورش و رشد آن نادیده قرار می­گیرد، و از آنجا که ارتباطات بین سازمانی در عصر امروز برای اثربخشی سازمان­ها بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید اقدامات لازم برای بهبود آن در راستای فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام گردد. تحلیل­ها نشان می­دهد میانگین سطح بعد مسئولیت شخصی نسبت به دیگر ابعاد پائین­تر است، بنابراین باید اقدامات لازم در راستای این بعد بیشتر از ابعاد دیگر مورد توجه قرار بگیرد. برای جلوگیری از هدر رفتن زمان توان و نیروی انسانی در سازمان­ها امروز باید با اطلاع رسانی جوامع مدیریت­ها و سطوح کارشناسی را در تصمیم سازی یاری کرد و بستر اصلی تسهیل ارتباطات را فراهم ساخت.
این نتایج همچنین نشان می­دهد که وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه­های اجرایی شهرستان هندیجان در سطح نامطلوبی قرار دارد. تحلیل­ها نشان می­دهد، میانگین سطح ابعاد اینترنت و کاربران نسبت به دیگر ابعاد پائین­تر است. با توجه به اینکه اولین و بزرگترین عامل فناوری که در سازمان­ها تغییر ایجاد کرده و خواهد کرد، اینترنت است. اینترنت با تغییر اساسی روش عملکرد، سازمان­ها را متحول می­ کند. بنابراین باید اقدامات لازم برای بهبود این عامل مهم و همینطور برای ارتقاء کاربران انجام
گردد.
فناوری اطلاعات در توسعه مهارت حرفه­ای، کمک به نهادینه شدن تغییر و نوآوری، تقویت مهارت ادراکی، تقویت مهارت تصمیم ­گیری، به وجود آوردن روحیه پژوهشی در کارکنان و کمک به شکل­ گیری تفکر استاندارد، نقش مؤثری دارد و می ­تواند موجب ایجاد توسعه انسانی متوازن و چندجانبه گردد.
امید است بتوانیم با توجه به شتاب سریع تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات از یک سو و آهنگ سریع تحولات محیطی از سوی دیگر، تأخیر بیش از حد در این زمینه را به صلاح سازمان­ها، سیستم­ها و جامعه بازسازی کنیم و فراموش نکنیم: بهره‌گیری بهینه از نیروی انسانی به کمک فناوری­های جدید و ارتقاء کارایی می ­تواند نقش تعیین کننده ­ای در تحقق هدف­های سازمان داشته باشد.

۵-۲-۲- رابطه ارتباطات بین سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات

همان­طور که در فصل چهارم پژوهش اشاره شد، رابطه میان ارتباطات بین سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد تأیید قرار می­گیرد و این دو متغیر دارای ارتباطی مستقیم هستند.
بر طبق نتایج فصل چهارم درجه همبستگی میان ارتباطات بین سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به همبستگی اسپیرمن (۷۵۸/۰) و با توجه به همبستگی پیرسون (۸۰۶/۰) می­باشد. بر این اساس میان ارتباطات بین سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه قوی و معناداری وجود دارد.
با توجه به مقایسه نتایج پژوهش­ با تحقیقات پیشین می­توان بیان کرد که هر یک از پژوهش­ها ابعاد مختلفی از ارتباطات بین سازمانی را بررسی کرده ­اند. به عنوان مثال پژوهشی که توسط آذر و همکاران در سال ۱۳۸۶ به هدف طراحی مدلی مبتنی بر شبیه سازی جهت بررسی و تحلیل ارتباطات بین سازمانی صورت گرفته نشان می­دهد که ارتباطات بین سازمانی با نگرش فرایندی، شناسایی و مستند­سازی شده و از لحاظ حجم زمان، نیروی انسانی درگیر، شبکه وابستگی متقابل و تصمیم ­گیری­ها مورد بررسی و تحلیل قرار می­گیرند.
در پژوهش دیگر که توسط تیموری و همکاران در سال ۱۳۸۸ انجام شد ارتباط عوامل رابطه­ای با یکدیگر و تأثیر آنها روی چگونگی شکل­ گیری ساختار مشارکتی پرداخته­اند. بر این اساس، تغییر متغیرهای عملیاتی مرتبط با متغیرهای قدرت، ادراک خطرپذیری، کنترل و اعتماد به عنوان متغیرهای رابطه­ای، تأثیر این متغیرها روی یکدیگر و روی نحوه شکل گیری ساختارهای مشارکتی بررسی شده است.
در سال۱۳۸۸ آقاجانی و همکاران، پژوهشی با عنوان تعامل بین هماهنگی بین سازمانی با تکنولوژی اطلاعات وارتباطات را بررسی نمودند. بر این اساس ضمن تعریف ساختارهای هماهنگی بین سازمانی، اثر تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات بر آن نشان داده شده و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک نیروی سوق دهنده در جهت ایجاد هماهنگی بین سازمانی در نظرگرفته شده است.
همچنین در سال۱۳۸۰ اوتارخانی، پژوهشی با عنوان تأثیر فناوری اطلاعات و سیستم­های اطلاعاتی بر ارتباطات سازمانی را بررسی نمود. نتایج تحقیقات توصیفی انجام شده بر روی مدیران ستادی بانک ملی ایران و دانشگاه تهران بیانگر تأثیرات به کارگیری فناوری اطلاعات و سیستم­های اطلاعاتی ارتباطات سازمانی آنها بوده است که عبارتند از:
فناوری اطلاعات و سیستم­های اطلاعاتی موجب تسهیل برقراری ارتباطات در بانک ملی شده است.
فناوری اطلاعات و سیستم­های اطلاعاتی موجب افزایش حجم اطلاعات مبادله شده در بانک ملی با توجه به شاخص صحت، دقت و به موقع بودن شده است.
فناوری اطلاعات و سیستم­های اطلاعاتی موجب کاهش ارتباطات غیررسمی در بانک ملی شده است.
سندرس در سال ۲۰۰۷ در یک مطالعه تجربی تاثیر کسب و کار الکترونیکی در همکاری سازمانی و عملکرد را مورد بررسی قرار داد. همکاری سازمانی و اشتراک گذاری اطلاعات، به نوبه خود، انتظار می­رود باعث بهبود عملکرد سازمانی گردد. مدلی با بهره گرفتن از داده ­های تجربی از رابطه کسب و کار الکترونیکی، همکاری سازمانی و عملکرد پیشنهاد شد. یافته­ ها نشان می­دهد که استفاده از کسب و کار الکترونیک اثرات مستقیم و غیر مستقیم در عملکرد و همکاری سازمانی دارد. این یافته­ ها پیچیدگی همکاری سازمانی، بر اهمیت برای سازمانها در ترویج همکاری داخلی، و سرمایه گذاری در فن آوری اطلاعات را تسهیل می‌کنند.
بنابراین در پژوهش حاضر نتایج نشان می­دهد که میان ارتباطات بین سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه قوی و معناداری وجود دارد. و ده بعد از اصول بنیادین همکاری بین سازمانی ارائه شده است و وضعیت هر یک از ابعاد در سازمان­ها مورد بررسی قرار گرفته است تا به عنوان مبنایی برای بهبود اثربخشی روابط بین سازمانی در میان سازمان­ها باشد.

۵-۲-۳- ارائه راهکارهایی به منظور بهبود ابعاد ارتباطات بین سازمانی و ابعاد فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه­های اجرایی شهرستان هندیجان

با توجه به نتایج بدست آمده در فصل چهارم به منظور ارائه راهکارهایی برای بهبود ارتباطات بین سازمانی با تمرکز بر فناوری اطلاعات و ارتباطات اختلاف میانگین، بین سازمان­های دارای بیشترین و کمترین ارتباطات بین سازمانی و همچنین سازمان­های دارای بیشترین و کمترین فناوری اطلاعات و ارتباطات مشخص گردید.
همانطور که ملاحظه می­ شود از مقایسه سازمان­های دارای بیشترین و کمترین ارتباطات بین سازمانی می‌توان استنباط کرد که اختلاف میانگین در ابعاد مدیریت مبادلات و توازن همگرایی و واگرایی نسبت به بقیه ابعاد بیشتر می­ب
اشد و از مقایسه سازمان­های دارای بیشترین و کمترین فناوری اطلاعات و ارتباطات می­توان استنباط نمود که اختلاف میانگین در ابعاد مدیریت و کاربران و اینترنت نسبت به بقیه ابعاد بیشتر می­باشد.
با توجه به نتایج، راهکارهایی به منظور بهبود ابعاد ارتباطات بین سازمانی ارائه می­گردد:
راهکارهایی به منظور بهبود مدیریت مبادلات در سازمان­ها:
سازمان­ها باید اطمینان و فرآیندهای منظم را برای تصمیمات پیچیده در موقعیت جدید، فراهم آورند.
گرو­ه­های تصمیم ­گیری در سازمان­ها باید درک مشترکی در مورد استفاده از مبادلات در همکاری بین سازمانی داشته باشند.


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 28 آذر 1400


فرم در حال بارگذاری ...

آذر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
جستجو
آخرین مطالب
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 
مداحی های محرم