« دانلود پژوهش های پیشین درباره بررسی مطالعاتی مقاومت به پوسیدگی ... | دانلود مطالب درباره شناسایی-عوامل-مؤثر-بر-موفقیت-استقرار-مراکز-سنجش-شایستگی-و-ارائه-مدلی-برای-آن- فایل ۳ » |
G.Kalaimani, 2010
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «بازاریابی خدمات ۷Ps در خدمات بیمه و بانکداری» به بررسی عامل تأثیرگذار بر بخش خدمات بیمه و بانکداری و فروش محصولات این دو نهاد با بهره گرفتن از آمیخته بازاریابی می پردازد. و به این نتیجه میرسد که در جهت افزایش فروش و توسعه بخش مالی شرکت باید عنصر محصول را مد نظر قرار داد.
۲-۳۰-۸ موضوع پژوهش ۸:
The Prospects preference towards marketing factors of THAI superior coffee shop
پژوهشگران:
Arpapan Insorn, 2010
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «مزیت چشمانداز یک کافیشاپ تایلندی در استفاده از عوامل بازاریابی» با بهره گرفتن از مدل بازاریابی ۸ps، نشان داده شد که عامل محصول نسبت به عامل قیمت از ارجحیت بیشتری برخوردار است. زیرا افراد به تنوع محصولات توجه داشتند و اگر سفارش داده شده از کیفیت بالایی برخوردار میبود حاضر بودند که هر قیمتی را بپردازند.
۲-۳۰-۹ موضوع پژوهش ۹:
A new higher education marketing mix: the 7ps for MBA marketing
پژوهشگران:
Jonathan Ivy, 2008
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «ارائه یک آمیخته بازاریابی جدید برای طرز رفتار و عقاید درباره ابتکارات بازاریابی مدارس بازرگانی در آفریقای جنوبی» به بررسی عناصر هفتگانه آمیخته بازاریابی خدمات یعنی محصول، قیمت، مکان، ترفیع، کارکنان، فرایند و شواهد فیزیکی می پردازد. که از طریق آزمون رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. و تنها تعدادی از عناصر آمیخته بازاریابی یعنی کارکنان، ترفیع و قیمت مورد تأیید واقع شد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۲-۳۰-۱۰ موضوع پژوهش ۱۰:
Developing Pilot Place Marketing Plans (PPMPs) in North and South Europe: a Methodological Approach
پژوهشگران:
Alex Deffner, Theodore Metaxas, 2007
چکیده: در مقالهای تحت عنوان «توسعه میدان آزمایشی (PPMPs) در برنامههای بازاریابی شمال و جنوب اروپا: مبتنی بر رویکرد روششناسی» با بهره گرفتن از مدل بازاریابی ۸ps، و توسعۀ تبلیغات خرد و ارتباط بین برنامه ها با هر مکان، دریافتیم که عنصر مکان در بازاریابی بیشترین تأثیر را بر توسعه و افزایش رقابت دارد.
فصل سوم
روش اجرای تحقیق
۳-۱ مقدمه
روش تحقیق به عنوان یک فرایند نظاممند برای پاسخ به یک پرسش یا راهحل یک مسأله شناخته می شود. در پژوهش حاضر از روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی (Survey) استفاده شده است.
۳-۲ روش تحقیق
این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق، توصیفی پیمایشی است (یعنی وضع موجود را آنگونه که هست توصیف مینماییم بدون آنکه دخل و تصرفی در متغیرها داشته باشیم).
۳-۲-۱ تحقیق توصیفی
در تحقیقات توصیفی محقق به دنبال چگونه بودن موضوع است که شامل جمع آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه است.
۳-۲-۲ تحقیق پیمایشی
تحقیق پیمایشی به عنوان شاخهای از تحقیقات توصیفی، یک روش جمع آوری دادههاست که در آن از یک گروه خاصی از افراد خواسته میشود تا به تعدادی از سؤالهای خاص پاسخ دهند.
۳-۳ جامعه آماری
۳-۳-۱ قلمرو موضوعی
قلمرو موضوعی تحقیق انجام شده متناسب با رشتۀ مدیریت بازرگانی ـ مدیریت بیمه، میباشد. و به بررسی اثر عناصر الگوی بهینه آمیخته بازاریابی خدمات بر میزان تمایل به خرید بیمهنامه های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) می پردازد.
۳-۳-۲ قلمرو مکانی
جامعۀ آماری این تحقیق از نظر مکانی، نمایندگیهای بیمه آسیا در شهر رشت و از نظر افراد، قشر بازاریابان فعال در این نمایندگیها هستند. چرا که پژوهش حاضر درصدد آزمون تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی ۸ps بر تمایل به خرید مشتریان است. از آنجایی که عناصر آمیخته بازاریابی توسط بنگاه (شرکت بیمه) تعیین میگردد. در این تحقیق از بازاریابان شرکت بیمه آسیا (نمایندگیها) در مورد میزان اثرگذاری اجزای آمیخته بر تمایل به خرید بیمهنامه ها نظرسنجی به عمل آمده است. به عبارت دیگر از آنجایی که بازاریابان شرکت نقش مهم و تعیین کننده ای در معرفی محصولات، ایجاد، حفظ و تداوم ارتباط با مشتریان ایفاء می کنند از آنها خواسته شده است تا در مورد اثرگذاری اجزای آمیخته تعیین شده بر تمایل به خرید مشتریان نظر دهند.
تعداد این افراد پس از مراجعه حضوری به نمایندگیهای بیمه آسیا در شهر رشت، حدود ۱۲۵ نفر تخمین زده شد.
۳-۳-۳ قلمرو زمانی
پژوهش انجام شده در قلمرو زمانی سال ۹۴-۹۳ میباشد.
۳-۴ روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه
برای تعیین جامعه آماری در این پژوهش جهت تحلیل آمار استنباطی، در ابتدا به دلیل نبود سامانه رسمی برای بازاریابان به سایت بیمه آسیا مراجعه کرده و براساس نشانی نمایندگیهای بیمه آسیا به صورت مراجعه حضوری اقدام به بررسی تعداد بازاریابان نمودیم. که از تعداد ۶۴ نمایندگی، حدود ۱۲۵ نفر از بازاریابان برآورد گردید. که به دلیل تعداد نسبتاً کم آنان و اهمیت استفاده از نظرات همۀ آنها، نمونه گیری انجام نشد و کل جامعه، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت که به شکل جدول زیر است:
جدول ۳-۱: اطلاعات مربوط به تعداد نمایندگیها و بازاریابان
تعداد نمایندگیهای بیمه آسیا | تفکیک تعداد بازاریاب در هر نمایندگی | مجموع بازاریابان |
فرم در حال بارگذاری ...