ثویت و مککراسکی (۱۹۹۸) به این نتیجه رسیدند که دانشآموزان رفتارهای غیر صمیمی معلمان را به عنوان سوء رفتار تلقی میکنند. معلمان صمیمی نسبت به معلمان غیر صمیمی بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آن ها سوء رفتارهایی دارند یا خیر مثبتتر ارزیابی شدند. علاوه بر این نتایج نشان داد معلمان غیر صمیمی که بیاحترامی نمیکنند با معلمان غیر صمیمی که بدرفتاری میکنند مشابه تلقی شدهاند. اگر معلمان خودشان را نزدیک کنند، کاری بکنند که دانشآموزان احساس راحتی و احساس نزدیکی کنند، آنوقت هر گونه سوء رفتاری که آن ها با آن درگیر هستند سطح اثربخشی مثبت آن ها را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. بر این اساس، تحقیقات نشان داده است رفتارهای غیرصمیمی عبارتاند از عدم تماس چشمی، لبخند نزدن، حرکت نکردن در اطراف کلاس درس، استفاده از صدای یکنواخت، عدم شور و شوق و عدم تقرب و دوستی کلی از جانب معلم.کی رینی و همکارانش (در سال ۱۹۹۱)بتعریفی از رفتار نامناسب معلم بیان کردند: سوء رفتارهای معلم شامل استفاده از صدای یکنواخت، عدم شور و شوق، رفتار به شیوهای مغرورانه و یا متکبرانه، تحقیر و یا تمسخر دانشآموزان است. از تحقیقات انجامشده بر روی سوء رفتار معلمان مشهود است رفتارهای غیر صمیمی خاص نیز در گروه سوء رفتارهای معلمان قرار میگیرند
۲-۵-۱ – انواع ارتباطاتی که در هر فرهنگ، معلم خوب و بد را از هم مجزا میکند
به نظرفریزر[۱۲۴] (۱۹۸۶) یکی از ابعاد محیط یادگیری ، رابطه معلم-دانشآموز است.
مطالعه کیفی جورجاکوپولوس (۲۰۰۹) نشان داد که اگرچه شباهتهایی وجود دارد، اما دانش آموزان آمریکایی و چینی تفاوتهایی در درک نوع ارتباط بامعلمانشان دارند. در فرهنگهایی که ارتباطات خاص لازمه تدریس موفقاند، ارتباط بین آن ارتباطات و یادگیری عاطفی مثبت قوی است. به عنوانمثال، مکالمه درون کلاسی در فرهنگهای دارای فاصله قدرت بالا ارزش کمتری دارد زیرا نظرات معلمان بر نظرات دانش آموزان ارجحیت دارد. در این صورت، مکالمه درون کلاسی نمیتواند شاخص خوبی برای جدا کردن استاد خوب و بد باشد. به همین منوال، تفاوت فرهنگهای پر بافت و کم بافت نشان میدهد که برخی از رفتارها بسته به نوع فرهنگ دارای تعبیر و تفسیر خاصی هستند، مثلاً حرکات و رفتارهای جزئی میتواند معانی عمیقی در فرهنگهای پر بافت داشته باشد. ازاینرو، برخی از رفتارهایی که شاخصهای قدرتمندی برای تعیین بهترین و بدترین معلمان در فرهنگهای کم بافت هستند در فرهنگهای پر بافت اهمیتی خاصی ندارند و بالعکس. تفاوتهای فرهنگی در نوع ارتباط نیز میتواند به ما کمک کند تا معلم خوب و بد را از هم تفکیک کنیم.
۲-۵-۲ – اعتبار معلم[۱۲۵]
به اعتقادکومبز[۱۲۶] (۲۰۰۲)، (استیپک[۱۲۷]،۲۰۰۶) رهبری قوی وجدی معلمان به همراه رفتار دوستانه آن ها با موفقیت تحصیلی دانش آموزان ارتباط مثبت دارد.
به نظر (امی دن سون،۲۰۰۰۱) اعتبارمعلمان به سه برداشت اصلی از شایستگی، قابلیت اعتماد و مراقبت تقسیم میشود. صلاحیت شامل سطح منبع دانش این موضوع است. امانتداری سطح صداقت و اصالت منبع است. برداشت نهایی، مراقبت، مقدار اراده خوب (حسن نیّت) یا مراقبتی است که به سوی گیرنده منبع هست. این سه مفهوم اساسی هستند که به طور مستمر یافت میشوند.
در تحقیقات(کازدن[۱۲۸]،۲۰۰۱) ایجاد حس اعتماد متقابل: اعتماد متقابل بین دانش آموزان و معلمان اشکال زیادی به خود میگیرد و به هر دو مورد پیشینههای فردی و فرهنگی و علاقه وابسته است .
تِون و همکارانش (۱۹۹۹) تا آنجا پیش رفتند که گفتند درک یک دانشآموز از مراقبت نسبت به منبع واقعی مراقبت، بیشتر از اعتبار مهم است. با توجه به نظر فات (در سال ۱۹۹۹)، هرچند این منبع مسئول کنترل خروجی اعتبار است، اما گیرنده معیار سنجش نهایی اعتبار
-
- -Goad &Berafi ↑
-
- -Rozintal ↑
-
- -Mouse ↑
-
- -Kovper& Toom ↑
-
- -Kyrine ↑
-
- -Patriek ↑
-
- -Dearman ↑
-
- – Dan brook ↑
-
- – Akhin &Autpoosame ↑
-
- -Zakahi &Goorham ↑
-
- -Brofie &Pontoom ↑
-
- -kall berisi & pou & Eccles & Mygli & Wigfiled & Feildafer & Noatriloo ↑
-
- – Buts & Dovil & Maggarte ↑
-
- -Eymez & Divise & Pyentirich ↑
-
- – Immediacy Expectation Scale ↑
-
- ۱-student Perceptions ↑
-
- ۲-development↑
-
- ۱-Bandura↑
-
- ۱-Muverhead & Grifitn ↑
-
- -Gazdea ↑
-
- – Feel important and valuable ↑
-
- – Your search ↑
-
- – Space psycho – social ↑
-
- ۱-Sanjr & Gangvrn ↑
-
- -Rasser ↑
-
- ۱- Sanders & Wiseman۲-Zoltan & Dooran & khilli
Oliver & Avpligor 3- ↑
- ۱- Sanders & Wiseman۲-Zoltan & Dooran & khilli
-
۱-Zhang۲-Webelz۳- Gvrag and Avplas,
۴- Nussbaum ↑
-
- ۵- Paskarla & trynziny ↑
-
- ۱-Lee and Karaskuylo
۲-Nig & Yinmble
۳-Syril & ayznman
↑
- ۱-Lee and Karaskuylo
-
- ۱-Gorygan & Jaymn۲-Naftyolin & ware۳-Ravnsly & Fisher
↑
- ۱-Gorygan & Jaymn۲-Naftyolin & ware۳-Ravnsly & Fisher
-
- ۱-Labeh
۲-Govindarajan ↑
- ۱-Labeh
-
- ۱-Expectations of students ↑
-
- ۲-Rogers ↑
-
- ۳-Brown ↑
-
- ۴ -Dosk ↑
-
- ۵- Josim ↑
-
- ۶- Astypak ↑
-
- ۷-Imran & Ayvartson & Versham ↑
-
- ۸-Professional respect ↑
-
- – Feeling close۲- Kratz ↑
-
- ۱- Allen ↑